Internetowy Kantor Walutowy eksportowym produktem Alior Banku

Polskie banki znane są z innowacyjności. Nie dziwi zatem fakt, że wprowadzają swoje rozwiązania poza granicami naszego kraju. Przykład? Usługi oferowane klientom w Rumunii przez Alior Bank wspólnie z Telekom Romania, w tym dobrze znany u nas internetowy Kantor Walutowy.

Oddział Alior Banku w Rumunii rozpoczął działalność jesienią 2017 roku. Jego celem jest rozwój na tamtejszym rynku modelu współpracy analogicznego do wypracowanego przez Alior Bank z dostawcą usług telekomunikacyjnych T-Mobile. Chodzi o to, aby klienci mieli dostęp do produktów bankowych w najdogodniejszy dla siebie sposób, w każdym miejscu i czasie. Domeną jest więc platforma mobilna i internetowa, ale dostępna jest również obsługa w punktach stacjonarnych oraz poprzez całodobową infolinię.

W ten sposób rumuński oddział Alior Banku udostępnił usługi Telekom Banking. Działa w ramach partnerstwa z Telekom Romania z grupy Deutsche Telekom, do której należy również polski T-Mobile.

Reklama

- Wdrożenie naszych najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych na rynku rumuńskim to kolejny krok Alior Banku na drodze do grona najbardziej innowacyjnych banków w Europie. Korzystamy z naszych najlepszych praktyk z rynku polskiego oraz najbardziej innowacyjnych rozwiązań stosowanych przez Alior Bank w Polsce, również w ramach naszej współpracy z T-Mobile - mówi Celina Waleśkiewicz, wiceprezes Alior Banku, odpowiedzialna za pion IT i operacji.

Co daje współpraca banków z telekomami? Przede wszystkim pozwala zwiększyć zakres usług, klienci mają lepszy dostęp do produktów, a także korzystają z wygodniejszej i szybszej obsługi, mogą tez liczyć na oferty specjalne. Zarówno dla banków, jak i telekomów to z kolei szansa na dotarcie z ofertą do większej liczby klientów.

Pierwszy internetowy kantor walutowy w Rumunii

W Polsce współpraca banków z telekomami liczy już trzy lata. Wtedy zaczął się też sojusz Alior Banku z T-Mobile. Ekspansja polskiego banku w Rumunii nie polegała jednak wyłącznie na kopiowaniu modelu, jaki został wypracowany w Polsce.

- Finalna oferta została przygotowana przez nasz rumuński oddział, tak by odnieść się przede wszystkim do tamtejszego rynku, potrzeb i oczekiwań klientów - mówi Celina Waleśkiewicz, wiceprezes zarządu Alior Banku, odpowiedzialna za pion IT i operacji.

Co proponuje Telekom Banking swoim klientom? Na początek konto osobiste, depozyty oraz internetowy kantor walutowy, który świetnie sprawdza się w Polsce. W Rumunii stanowi nowość i może stać się przebojem.

Czym się wyróżnia? Klienci Kantoru mogą korzystać z konkurencyjnej oferty kursów wymiany aż dla 10 walut obcych. Tak jak w Polsce, prowadzenie rachunków jest bezpłatne, a klienci mogą korzystać z kart walutowych w euro, dolarach i funtach. Kursy aktualizowane są co 10 sekund. To nie wszystko. Każdy użytkownik może ustawić datę i czas, w którym chce dokonać wymiany, a także kurs, po jakim życzy sobie wymienić pieniądze. Transakcja zostanie zrealizowana, gdy kurs waluty osiągnie ten poziom. Bardzo przydatna jest funkcja "transakcji z blokadą", która umożliwia wymianę oraz rezerwację kursu waluty, nawet jeśli w danym momencie klient nie posiada pełnej kwoty. Wystarczy mieć tylko 5 proc. wartości transakcji, a następnie w ciągu dwóch dni roboczych zapewnić środki na rozliczenie transakcji.

W Polsce już sukces

Internetowy Kantor Walutowy Alior Banku działa w Polsce od 2012 roku. Platforma umożliwia klientom wymianę 14 walut w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu z dowolnego miejsca. Jednak to nie wszystko. W Kantorze Walutowym można zamówić również kartę do rachunku prowadzonego w euro, dolarach lub funtach. Używanie ich jest bezpłatne, jeżeli w ciągu pierwszych sześciu miesięcy od dnia wydania klient wykona choć jedną operację z jej użyciem.

Karta pozwala płacić z konta walutowego np. w sklepie, hotelu, komunikacji miejskiej. Umożliwia wypłatę gotówki w walucie z bankomatów bez dodatkowych kosztów przewalutowania oraz pozwala dokonywać płatności w sklepach internetowych. Dotychczas bank wydał 128 tys. kart walutowych.

Co jest miarą sukcesu Kantoru Walutowego Alior Banku? Od początku tego roku obroty wyniosły ponad 10,5 mld zł, a od uruchomienia go w 2012 roku wymieniono łącznie waluty o wartości 44 mld zł. W 2017 roku klienci wykonali dotychczas 1,7 mln transakcji, których średnia wartość wyniosła 6 tys. zł. Użytkownicy Kantoru nie płacą za przelewanie wymienionych środków, dzięki czemu tylko w tym roku wysłali za darmo już ponad pół miliona przelewów walutowych. W listopadzie 2017 roku liczba użytkowników Kantoru przekroczyła 270 tys., a za jego pośrednictwem otworzono ponad milion rachunków walutowych.

Z oferty kantoru można skorzystać nie będąc klientem Alior Banku. Bank daje możliwość zarejestrowania się online za pośrednictwem przelewu, a od czerwca można to zrobić w szybki i najbardziej nowoczesny sposób - poprzez wideoweryfikację.

Dobra technologia to podstawa

Internetowy Kantor Walutowy powstał w wyniku współpracy Alior Banku z firmą technologiczną Efigence. Przyświecała jej idea, by system mógł być stale rozwijany i możliwy do wprowadzenia na innych rynkach. Wykorzystanie najnowszych technologii umożliwia adaptację do zmieniających się aplikacji bankowych i dodawanie nowych funkcji dla klientów. Podstawą projektu była troska o najważniejsze potrzeby i cele użytkowników.

Tekst we współpracy z Alior Bankiem / zxc

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: bank | kantor walutowy | Alior Bank | Kantor | polskie banki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »