Brak zimy skorygował plany sprzedaży

Zarząd Intersport Polska S.A. z siedzibą w Cholerzynie opublikował w dniu 13 grudnia br. korektę prognozy finansowej na rok 2011.

Zarząd Intersport Polska S.A. z siedzibą w Cholerzynie opublikował w dniu 13 grudnia br. korektę prognozy finansowej na rok 2011.

Po korekcie spółka prognozuje osiągnięcie w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2011 roku:

- przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 192 mln PLN,

- strata brutto w przedziale kwotowym: od - 11,0 mln PLN do -9,0 mln PLN,

- wartość EBITDA w przedziale kwotowym: od -0,8 mln PLN do 1,2 mln PLN.

Czynnikami wpływającymi bezpośrednio na konieczność weryfikacji prognozy jest nietypowa pogoda, która negatywnie wpływa na najważniejszy w skali roku okres sprzedażowy. Utrzymującą się w grudniu wysoka temperatura i brak śniegu wpłynęła na mniejszą ilość klientów odwiedzających salony spółki r/r oraz przesunęła w czasie impuls zakupowy towarów "feryjnych".

Reklama

Największe obroty oraz wysokie marże są w dużej mierze wypracowywane ze sprzedaży asortymentu zimowego (sprzęt narciarski i snowboardowy, odzież zimowa, odzież narciarska i snowboardowa, czapki, rękawiczki, bielizna termiczna, kaski, łyżwy, sanki, itp.). Brak aury zimowej powoduje zmniejszenie obrotów w tych kategoriach oraz konieczność organizowania promocji cenowych co generuje mniejszą marżę od zakładanej. Utrzymujący się wyższy niż zakładano kurs EUR/PLN również negatywnie wpłynął na wyniki spółki.

Zarząd zakłada, że przedstawi swoje stanowisko w sprawie zrealizowania prognozy:

•w zakresie osiągniętych przychodów ze sprzedaży za rok 2011 - w raporcie sprzedaży za grudzień 2011 roku oraz narastająco za cały rok 2011, który opublikowany będzie do 5 stycznia 2012 roku;

•w zakresie wypracowanego wyniku brutto oraz EBITDA - po oszacowaniu wstępnych wyników za rok 2011, których prezentacja będzie możliwa na początku lutego 2012 roku.

Tutaj sprawdzisz notowania spółki Intersport Polska S.A

Jednocześnie poinformowano, że w 2012 roku Intersport Polska S.A. planuje wzrost obrotów oraz wypracowanie dodatniego wyniku finansowego w związku z niską bazą sprzedaży roku 2011 oraz uzyskaniem tytułu Oficjalnego Sklepu Sportowego z licencjonowanymi produktami UEFA EURO 2012 (wyłączność sprzedaży produktów sportowych na stadionach i Fan Zonach).

Szczegóły zostaną podane na początku lutego 2012 roku.

Opr. MM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Intersport Polska SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »