Cena emisyjna akcji BSC Drukarni Opakowań S.A. ustalona na 17,50 zł

W wyniku procesu budowania księgi popytu w pierwszej ofercie publicznej BSC Drukarni Opakowań cena emisyjna akcji została ustalona na 17,50 zł. Zapisy na akcje będą przyjmowane w punktach obsługi klienta DM IDMSA 6-9 grudnia. Inwestorzy będą mogli kupić łącznie 3 mln akcji serii H.

W wyniku procesu budowania księgi popytu w pierwszej ofercie publicznej BSC Drukarni Opakowań cena emisyjna akcji została ustalona na 17,50 zł. Zapisy na akcje będą przyjmowane w punktach obsługi klienta DM IDMSA 6-9 grudnia. Inwestorzy będą mogli kupić łącznie 3 mln akcji serii H.

- Odbyliśmy szereg ciekawych spotkań z inwestorami instytucjonalnymi. Zainteresowanie naszą ofertą jest duże, na co wskazują deklaracje nabycia złożone w procesie book-buildingu. Jednak w związku z niepewną sytuacją na rynku, skutkującą nawet odwołaniem kilku ofert publicznych, inwestorzy oczekują większego dyskonta - dlatego zdecydowaliśmy się na ustalenie ceny na niższym poziomie 17,50 zł. Znajduje się ona poniżej wyceny przygotowanej przez DM IDMSA, szacującej wartość jednej akcji w przedziale 19,7 zł - 21,1 zł, co daje znaczny potencjał wzrostu kursu akcji po debiucie - mówi Janusz Schwark, prezes BSC Drukarni Opakowań i zarazem jeden z głównych akcjonariuszy spółki.

Reklama

- Pomimo, iż z oferty pozyskamy mniejszą ilość kapitału, niż pierwotnie zakładaliśmy, zamierzamy zrealizować cele emisyjne w zaplanowanym zakresie. Na sfinansowanie naszego dalszego rozwoju wykorzystamy, oprócz generowanych operacyjnie środków, również inne dostępne źródła, takie jak kredyt czy obligacje. Ze względu na niskie zadłużenie oraz wysoką płynność jesteśmy bardzo dobrze postrzegani przez banki i mamy duże możliwości finansowania dłużnego. Z pewnością zrealizujemy wszystkie zaplanowane inwestycje - wyjaśnia Janusz Schwark.

Plany inwestycyjne BSC Drukarni Opakowań zakładają przejęcie i dofinansowanie drukarni fleksograficznej o profilu etykiet samoprzylepnych oraz przeobrażenie firmy zależnej BSC Etykiety w wyspecjalizowany zakład świadczący usługi produkcji i zarządzania opakowaniami i ulotkami dla branży farmaceutycznej. Spółka zamierza także dalej inwestować w rozwój w wysokomarżowym segmencie premium, poprzez dalszą rozbudowę zakładów oraz linii technologicznych.

BSC Drukarnia Opakowań zakończyła I półrocze 2010 r. zyskiem netto w wysokości 7 mln zł przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 46,2 mln zł. Prognozy na 2010 r. zakładają osiągnięcie 14,1 mln zł zysku netto (wzrost o 33,3 proc. w stosunku do 2009 r.) oraz 101,1 mln zł przychodów (wzrost o 21,2 proc. w ujęciu rok do roku). W 2011 roku wyniki te mają ulec dalszej poprawie - zysk netto wyniesie 15,1 mln zł, zaś przychody osiągną poziom blisko 110 mln zł.

BSC Drukarnia Opakowań należy do ścisłej czołówki wśród dostawców opakowań z tektury i papieru na polskim rynku. Ponad 80% produkcji spółki trafia do znanych, światowych koncernów, m.in. Danone, Kraft Foods, Procter&Gamble, Beiersdorf, Diageo, McDonald's czy KFC.

Głównymi odbiorcami są firmy z branży spożywczej i kosmetycznej, m.in. właściciele marek: Nivea, Gillette, Dove, Avon, Dr Irena Eris, Danone, Tchibo, czy Johnnie Walker. BSC jest jedynym dostawcą opakowań kartonowych dla firmy McDonald's w Polsce. W ramach współpracy z klientami, spółka zarządza całym procesem tworzenia i logistyki opakowań - począwszy od projektowania ich kształtu, przez produkcję, aż po zarządzanie magazynem. Inwestorem strategicznym BSC jest firma Colorpack GmbH z Berlina, należąca do międzynarodowej grupy poligraficznej rlc Packaging Group o 150-letnim doświadczeniu w branży. Colorpack ma 50 proc. akcji spółki i głosów na WZA. Wśród znaczących akcjonariuszy BSC znajdują się także Janusz Schwark - prezes oraz Arkadiusz Czysz - wiceprezes. W skład grupy kapitałowej BSC Drukarni Opakowań wchodzi firma BSC Etykiety Sp. z o.o. - podmiot specjalizujący się w drukowaniu i składaniu ulotek oraz etykiet. Siedziba i zakłady Grupy Kapitałowej BSC znajdują się w Poznaniu.

Sprawdź bieżące informacje z rynku pierwotnego GPW w Biznes INTERIA.PL

Informacja prasowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »