Klienci za granicą - rozwiązania, które pozwolą utrzymać dobre relacje

Utrzymywanie bliskich relacji biznesowych z obcokrajowcami jest trudne nie tylko z racji barier językowych i kulturowych, ale przede wszystkim ze względu na dystans. Jak właściwie zadbać o zagranicznego kontrahenta? Z pomocą przychodzą nam nowoczesne rozwiązania.

Choć dbałość o dobre relacje z zagranicznymi klientami wymaga sporego nakładu finansowego i pochłania mnóstwo czasu, to jednak uważana jest za konieczną inwestycję. Każdy biznesmen wie, jak istotne jest podtrzymywanie kontaktów z klientami. Powinny mieć one zarówno charakter ściśle zawodowy, jak i nieco mniej oficjalny, a bardziej partnerski czy nawet przyjacielski. Taki związek na odległość nie jest łatwy, nie stworzy się go, wymieniając e-maile czy rozmawiając przez telefon. Na szczęście istnieje sporo rozwiązań, które ułatwiają nam tworzenie i podtrzymanie relacji z zagranicznymi klientami.

Reklama

Skype dla firm

Popularny program umożliwia zorganizowanie wieloosobowej konferencji z klientami znajdującymi się w różnych częściach świata. Prócz połączenia telefonicznego uczestnicy mają dostęp do wideo, a także chatu. Rozmowa może być prowadzona z dowolnego urządzenia - przez smartphone'a, przy komputerze czy za pomocą tabletu. Program umożliwia również nagrywanie konferencji. Podczas trwania rozmowy istnieje opcja udostępnienia pliku, tworzenia prezentacji, a także zapisywania wniosków i szkicowania na tablicy. Wszystko po to, by poczuć się, jakbyśmy siedzieli wszyscy w jednym pomieszczeniu. Trzeba przyznać, że takie nowoczesne rozwiązania znacznie ułatwiają budowanie i utrzymywanie relacji biznesowych.

Lotnicze programy lojalnościowe

Nie wszystko da się załatwić przez telefon, nawet jeśli rozmowa przebiega z rejestracją obrazu na żywo. Czasem do zagranicznego klienta trzeba udać się osobiście. Nic tak nie zacieśni relacji, jak wspólnie spędzony czas nie tylko w biurze klienta, ale również poza nim, już w mniej oficjalnych okolicznościach. Dlatego firma powinna postarać się, by jak najczęściej wysyłać swoich przedstawicieli do ważniejszych partnerów biznesowych. Niektóre linie lotnicze wychodzą naprzeciw potrzebom klientów biznesowych i oferują premie w zamian za częste latanie. Przykładowo Lufthansa umożliwia zbieranie punktów nie tylko klientom indywidualnym, ale i firmom. Dzięki zebranym punktom można obniżyć koszty podróży w przyszłości poprzez wymianę ich na atrakcyjne nagrody, m.in. zwiększenie limitu bagażu, podwyższenie klasy podróży podczas przelotu czy skorzystanie z internetu w trakcie rejsu.

Hotelowe programy lojalnościowe

Dużym udogodnieniem dla firmy jest korzystanie z usług sieci hotelowych, które oferują programy lojalnościowe dla klientów biznesowych. Dzięki temu niezależnie od tego, w jakim kraju się znajdziemy, możemy zbierać punkty w wybranej sieci hoteli i wymieniać je na zniżki lub nagrody. Zazwyczaj wystarczy posiadać kartę wydawaną przez sieć i zacząć rejestrować na niej wszystkie rezerwacje i dodatkowe wydatki. Jakie prezenty oferują hotele lojalnym klientom? Najczęściej jest to darmowy nocleg, czasem nagrody rzeczowe jak na przykład zestaw kosmetyków czy gadżety z logo hotelu, wyjście do strefy VIP czy możliwość darmowego skorzystania ze strefy SPA&wellness.

Karta walutowa

Pracownik delegowany do klienta za granicę powinien otrzymać kartę walutową. Dzięki temu może bez prowizji płacić w obcym nominale, uniknąć kosztów przewalutowań i swobodnie wypłacać pieniądze z bankomatów. Oznacza to oczywiście oszczędność dla pracodawcy i wygodę dla pracownika, dlatego firmy obsługujące zagranicznych klientów powinny udostępniać konta walutowe swoim delegowanym przedstawicielom. Z reguły oferta banków obejmuje euro, dolary i funty brytyjskie.

Eventy

Doskonałym sposobem na podtrzymanie dobrych relacji z klientem jest również zaproszenie go na mniej nieoficjalną wycieczkę do Polski lub bardziej egzotycznego kraju. Wszystko zależy od tego, jaki budżet firma może przeznaczyć na takie PR-owe działania. Jeśli nie są to ogromne kwoty, można oprowadzić klienta po naszej siedzibie, wziąć na wycieczkę po mieście i zaprosić na kolację czy koncert, a także opłacić przelot i nocleg w komfortowym hotelu. Przy większym budżecie można już dać się ponieść wodzom fantazji.

Inwestowanie w dobre relacje z klientem w przyszłości może zaowocować podpisaniem kolejnych intratnych umów, co dla naszej firmy oznacza większy zysk. Warto więc co jakiś czas wysłać pracowników za granice, zaprosić gości z partnerskiej firmy do siebie i regularnie organizować wirtualne konferencje, szczególnie że w dzisiejszych czasach z pomocą przychodzą nam wygodne rozwiązania znacznie obniżające koszty podtrzymania takiej relacji.

Artykuł powstał przy współpracy Lufthansa - PartnerPlusBenefit

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »