Czesi nie polubili stacji Orlen i Star

Orlen przez rok sprawdzał, czy Czesi zaakceptują marki detaliczne, które funkcjonują na polskim i niemieckim rynku. Sąsiedzi z południa wolą jednak swoją tradycyjną Benzinę. Orlen pozostanie więc firmą sprzedającą paliwa pod największą na świecie liczbą brandów - pisze w dzisiejszym newsletterze Businesstoday.pl Bartłomiej Mayer.

W połowie 2011 r. testowo barwy kilku kontrolowanych przez Orlen czeskich stacji zostały zmienione (płocki koncern poprzez firmę Unipetrol posiada w Czechach największą sieć stacji paliw funkcjonującą pod markami Benzina i Benzina Plus). W ten sposób za naszą południową granicą pojawiły się pierwsze placówki z logo Star (cztery) - to marka detaliczna, pod jaką płocki koncern sprzedaje paliwa w Niemczech, a także placówki marki Orlen (trzy).

- Szefostwo poinformowało nas, że test dobiegł końca - powiedział dziennikowi "Mladá fronta Dnes" pracownik jednej z siedmiu stacji, które funkcjonowały pod nowym logo. Eksperyment z implementacją obu brandów na czeskim rynku nie przyniósł oczekiwanego efektu - pisze dalej gazeta. To oznacza, że dotychczasowa, funkcjonująca od 1958 r. marka Benzina przetrwa. Przemianowane na Orlen i Star stacje nie zmienią już barw, jednak wszystkie pozostałe placówki będą funkcjonować pod tradycyjnym, znanym w Czechach od blisko 55 lat znakiem.

Reklama

Potwierdził to w rozmowie z dziennikiem "MfD" także rzecznik prasowy sieci Benzina Václav Loula: - Brand, który był testowany, nie będzie dalej rozwijany - stwierdził.

Orlen nadal będzie jedynym na świecie koncernem paliwowym, który sprzedaje paliwo na stacjach funkcjonujących pod aż... siedmioma brandami.

W Polsce ma stacje z logo Orlen (segment premium) oraz Bliska (segment ekonomiczny). W całym kraju jednak wciąż działają stacje z biało-niebieskim logo Petrochemia Płock. W Niemczech gros stacji Orlenu działa pod ekonomicznym brandem Star. Koncern ma też jedną stację z logo Orlenu. Oprócz tego - jak informuje na swojej stronie internetowej - prowadzi też kilkadziesiąt stacji przymarketowych. W Czechach orlenowski segment ekonomiczny to stacje Benzina, zaś segment premium to wprowadzona kilka lat temu marka Benzina Plus. Na Litwie funkcjonują - jak wynika z danych ze strony www koncernu - dwa brandy: Ventus oraz Orlen.

Opr. KM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Czechy | Orlen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »