Konferencja SocialmediaStandard 2010 - 13 i 14 grudnia

Skuteczny social media marketing, f-commerce, najnowsze trendy w rozwoju serwisów społecznościowych i social entartainment, metody angażowania użytkowników wokół marki oraz najlepsze case studies - to wybrane tematy omawiane podczas zbliżającej się konferencji organizowanej przez Internet Standard - Socialmedia Standard 2010.

13-14 grudnia 2010 r. odbędzie się największe wydarzenie polskiej branży internetowej poświęcone serwisom społecznościowym oraz marketingowi w social mediach.

Od 2006 r. Internet Standard analizuje i prześwietla branżę internetową organizując specjalistyczne konferencje poświęcone m. in. rynkowi e-commerce, reklamie internetowej, mediom i rozrywce online oraz prowadzeniu biznesu w sieci - mówi Agnieszka Świtkowska, wydawca Internet Standard i menedżer konferencji. Dwa lata temu, obserwując dynamiczny rozwój serwisów społecznościowych zorganizowaliśmy konferencję z cyklu CommunityStandard, która pod nową marką SocialmediaStandard jest jedynym tego typu wydarzeniem w Polsce.

Reklama

Panorama serwisów społecznościowych w Polsce i na świecie, sylwetka i zachowania internauty spędzającego czas w social mediach, najlepsze kampanie reklamowe i strategie obecności w społecznościach, trendy w rozwoju reklamy społecznościowej, społecznościowa geolokalizacja i social entertainment, użyteczne narzędzia, aplikacje oraz monetyzacja serwisów - to najważniejsze tematy omawiane podczas dwudniowej konferencji.

Pierwszego dnia zaprezentowana będzie także premierowa edycja Raportu Social Media 2010, w którym scharakteryzowaliśmy polski rynek social mediów pod kątem popularności, wartości oraz wyników finansowych za 2009 r., a także omówiliśmy badania przeprowadzone przez Internet Standard oraz firmy badawcze Gemius i SmartNet Research&Solutions na temat działań marketingowych polskich firm w serwisach społecznościowych. Oficjalna publikacja raportu na łamach Internet Standard odbędzie się 17 grudnia 2010 r.

Tematykę konferencji podzieliliśmy na bloki tematyczne, podczas których nasi prelegenci pokażą zarówno stan obecny społeczności: sprawdzone rozwiązania i użyteczne narzędzia oraz case studies, przedstawią wizje rozwoju branży w przyszłości - zapowiada Dariusz Sokołowski, business development director, Internet Standard. Obecność takich ekspertów i praktyków jak m. in. Rafał Agnieszczak, Carlos Ortega, Jacek Gadzinowski, Artur Banach, Krzysztof Sobieszek, Krzysztof Gagacki, Paweł Tkaczyk, Jacek Jankowski - gwarantuje wiedzę z najwyższej półki oraz kompleksowe i wieloaspektowe spojrzenie na biznes w social mediach.

Na konferencji SocialmediaStandard 2010 zaprezentujemy pierwszą edycję raportu Internet Standard poświęconego mediom społecznościowym w Polsce. Raport zostanie wydany 17 grudnia br., a uczestnicy konferencji, jako pierwsi poznają najważniejsze wnioski z naszych badań. Co znajdzie się w naszej publikacji? W rozdziale wstępnym przygotowaliśmy kompendium wiedzy o mediach społecznościowych w Polsce i zagranicą, a w nim m.in. wyniki oglądalności serwisów, najświeższe dostępne dane finansowe oraz aktualny profil polskiego użytkownika social mediów.

W kolejnych rozdziałach raportu omówiliśmy niepublikowane wcześniej wyniki badań wykonanych specjalnie na potrzeby raportu Internet Standard.

- Wspólnie z firmą Gemius sprawdziliśmy, jak polscy internauci korzystają z serwisów społecznościowych, jak postrzegają i czego oczekują od oficjalnych profili firm i marek, a także co sądzą o kupowaniu produktów i usług za pośrednictwem takich serwisów. - mówi Michał Grzechowiak, jeden z autorów raportu.

- Kolejne badanie, które opublikujemy w naszym raporcie przeprowadziliśmy wraz ze specjalistami z firmy SmartNet Research & Solutions. Wykorzystując narzędzie FanPage Trender zbadaliśmy kilkadziesiąt profili oficjalnych na Facebooku z wybranych kategorii (m.in. FMCG, Telekomunikacja, Media, Sklepy internetowe). Badanie to ma na celu przedstawienie czynników wpływających na popularność danego profilu i zainteresowanie nim wśród użytkowników Facebooka.

Dwa kolejne rozdziały raportu dotyczą popularnych w ostatnim czasie trendów. Pierwszy z nich poświęciliśmy wykorzystaniu społeczności w e-handlu (social commerce) oraz nowym pomysłom na e-commerce (zakupy grupowe, mobile commerce). W drugim zebraliśmy i opisaliśmy popularne aplikacje oferowane przez największe polskie platformy społecznościowe.

Co ponadto? - Szykujemy jeszcze kilka niespodzianek, ale o tym na razie nic więcej nie powiem :) - dodaje Michał Grzechowiak. Najważniejsze wnioski z raportu już za tydzień, w pierwszej prezentacji na SocialmediaStandard 2010!

Marka, reklama, marketing w Social Media - to blok tematyczny, który powinien zainteresować wszystkich poszukujących idealnej strategii na obecność w serwisach społecznościowych. Kamil Dmowski i Michał Wolniak z agencji Heureka zdradzą tajniki tworzenia "branded content" oraz przedstawią praktyczne scenariusze działań i mierzenia ich efektywności. Jak polskie marki odnajdują się w Facebooku oraz jakie były najlepsze kampanie minionego roku to z kolei temat wystąpienia Pawła Karasia (ARBOinteractive Polska) i Michała Łukasiewicza (Facebook Now), Are you so social? nowy społecznościowy projekt właściciela Fotki i sieci Społeczności.pl - SoSocial.pl, który oferuje m. in. engagement ads przedstawi Anna Białkowska.

Niezwykle ciekawie i wizjonersko zapowiada się blok Trendy w Social Media - zapowiada Agnieszka Świtkowska. Wystąpią m. in. Dominik Kaznowski, Rafał Agnieszczak, a także gość zagraniczny Carlos Ortega z Fox International Channels, który przedstawi social media z punktu widzenia rozrywki: TV, muzyki i gier. Dominacja Facebooka czy Twittera skłania nas do postawienia pytania, jaki jest stan innych social netów. Panel dyskusyjny "Beyond Facebook" ma odpowiedzieć na pytania, w jaki sposób można działać poza globalnymi graczami realizując zakładane cele. Dyskusja zapowiada się bardzo gorąca, niebawem ujawnimy skład panelu.

Czy Facebook zdetronizuje Google'a, czy siła społecznościowych rekomendacji oraz zakupów grupowych zrewolucjonizuje zachowania konsumenckie, jak wiele jest jeszcze krajów, w których lokalne projekty wygrywają z Fejsbogiem oraz w których kierunkach rozwijać się będzie social entertainment i f-commerce? M. in. na te pytania odpowiedzą prelegenci podczas swych wystąpień oraz panelu dyskusyjnego z udziałem zaproszonych gości.

Użyteczne aplikacje i narzędzia wspierające biznes w social mediach, sposoby monitorowania user generated content oraz skomplikowana tematyka regulaminów i regulacji, którymi rządzą się serwisy społecznościowe to tematyka kolejnego bloku, w którym wystąpią m. in. Artur Banach (NetSprint), Jacek Jankowski (Nobagames) oraz Justyna Dzieduszycka-Jędrach (121PR).

Mimo, iż dla wielu osób synonimem social mediów jest Facebook, tak jednak społeczności to nie tylko ten najpopularniejszy na świecie serwis. Na konferencji pokażemy różne oblicza serwisów social networkingowych oraz przedstawimy pomysły na ich monetyzację - dodaje Dariusz Sokołowski. O "polskim foursquarze" opowie Łukasz Łuczak (Weblife), o fenomenie modowych blogów i skupionych wokół nich społecznościach Małgorzata Boy (Kimono.pl, Grupa o2),a tajniki zbiorowego rozwiązywania zadań szkolnych w sieci zdradzi przedstawiciel serwisu Zadane.pl.

Jak firmy powinny komunikować się ze swoimi klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych? Na czym polega dobry social media marketing? Jak wciągnąć internautów w marketingową grę, której celem jest zwiększenie sprzedaży? Jak otworzyć f-sklep? Obszerny blok tematyczny zamykający konferencję pozwoli znaleźć odpowiedzi na te pytania.

Wystąpienie Krzysztofa Gagackiego (Livebrand, G7 Media) dotyczyć będzie budowania synergii pomiędzy różnymi kanałami marketingu w społecznościach oraz metod skutecznego tworzenia branded content. Hit czy kit - dobre i złe praktyki działań w social media przedstawi Jacek Gadzinowski, a Paweł Tkaczyk (Midea) opowie o tym jak angażować konsumenta wokół marki. Zmianom w odbiorze treści informacyjnych, które są efektem uspołecznienia internetu poświęcona będzie prezentacja Zuzanny Rutkowskiej (Brand Karma), natomiast Łukasz Gujski i Krzysztof Wierzbicki z Netizens Peppermint nakreślą kierunki rozwoju f-commerce i opowiedzą o skutecznej sprzedaży w serwisach społecznościowych.

Już chyba nikomu nie trzeba udowadniać, że obecność marek i firm w społecznościach decydować może o ich internetowym być albo nie być. Na konferencję zapraszamy więc zarówno osoby zawodowo związane z serwisami społecznościowymi, mediami tradycyjnymi i internetowymi, jak i przedstawicieli firm odpowiedzialnych za strategię komunikacji z wykorzystaniem social mediów - mówi Agnieszka Świtkowska. Konferencja będzie również niezwykle atrakcyjna i inspirująca dla osób zatrudnionych w branży marketingu, reklamy, PR oraz interaktywnej a także dla wszystkich pasjonatów i obserwatorów fenomenu społeczności.

Konferencja odbędzie się w Businessman Institute w Warszawie.

KLIKNIJ: Szczegółowy program konferencji, sylwetki prelegentów oraz formularz zgłoszenia

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: najlepsze | social media | case | najnowsze trendy | tematy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »