"Dziennik Polski": Rynek DVD w kryzysie

W Polsce spada sprzedaż płyt DVD. Widzowie wolą ściągać filmy nielegalnie lub oglądać za pośrednictwem VOD w internecie - informuje "Dziennik Polski".

Jaka jest obecna kondycja rynku DVD w Polsce, skazanego dziś na dystrybucję płyt za pośrednictwem popularnych tytułów prasowych? Jak mówią przedstawiciele firm sprzedających filmy, kiedyś inserty były tylko dodatkową formą sprzedaży DVD, dziś stanowią dla dystrybutorów niezbędną pomoc w docieraniu do nabywców.

- Rynek DVD dołuje. Wieszczę smutny koniec tego nośnika w niedalekiej przyszłości. Wszystko znajduje się w internecie. Oryginalne DVD z filmem jest już ludziom do niczego niepotrzebne - kategorycznie stwierdza Roman Gutek, dystrybutor filmowy Gutek Film.

Reklama

Maciej Bechta, zajmujący się dystrybucją DVD w firmie Kino Świat, zwraca jednak uwagę, że jeżeli nośnik DVD przetrwa, to tylko z filmami zaliczanymi do klasyki kinematografii. - Dostrzegam potencjał w klasyce. Choć grono odbiorców legendarnych dzieł jest niewielkie, jestem przekonany, że zawsze znajdą się ludzie, którzy będą chcieli mieć swój ulubiony film na półce w domu - komentuje Maciej Bechta.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: DVD | film | polski rynek | Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »