ORBIS (ORB): Aktualizacja przekazanej do wiadomości publicznej w Raporcie bieżącym nr 10/2005 strategii rozwoju GRUPY HOTELOWEJ ORBIS, zawierającej prognozę wyników finansowych (EBITDA). - raport 9

Raport bieżący nr 9/2006

Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe

W związku z zatwierdzeniem przez Radę Nadzorczą aktualizacji strategii Spółki w zakresie rozwoju działalności hotelarskiej i inwestycji w latach 2006-2010 oraz podjęciem przez Zarząd w dniu 25 maja 2006r. decyzji w sprawie realizacji zaktualizowanej strategii, informacje przekazane do wiadomości publicznej w Raporcie bieżącym nr 10/2005 na temat strategii rozwoju GRUPY HOTELOWEJ ORBIS, zawierającej prognozę wyników finansowych (EBITDA), zostają zaktualizowane.

Reklama

W dniu 25 maja 2006 r. Zarząd podjął również, w związku z postanowieniami § 5 ust. 1 pkt 25 oraz § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych, decyzję o przekazaniu do wiadomości publicznej prognozowanych wyników finansowych GRUPY HOTELOWEJ ORBIS (EBITDA) w okresie 2006-2010:

1) 2006r. - 191 mln. zł. (poprzednia prognoza: 188,9 mln. zł.),

2) 2007r. - 252 mln. zł. (poprzednia prognoza: 248,7 mln. zł.),

3) 2008r. - 299 mln. zł. (poprzednia prognoza: 297,6 mln. zł.),

4) 2009r. - 358 mln. zł. (poprzednia prognoza: 357,4 mln. zł.),

5) 2010r. - 386 mln. zł. (Raport bieżący nr 10/2005 obejmował horyzont czasowy do 2009r.).

Powyższa prognoza została sporządzona w oparciu o następujące podstawy i założenia zaktualizowanej strategii Spółki w zakresie rozwoju działalności hotelarskiej i inwestycji w latach 2006-2010:

Strategia Rozwoju Grupy Hotelowej ORBIS w latach 2006-2010 zakłada wprowadzenie marki Etap na rynek Polski, kontynuację rozwoju odnoszącej sukces marki Ibis oraz modernizowanie zmniejszonej liczby hoteli ORBIS na docelowe marki grupy Accor. Liczba hoteli ekonomicznych zwiększy się z obecnych 9 do 44. Rozwój sieci hoteli ekonomicznych dokonywany będzie głównie w drodze budowy nowych obiektów. Konwersje pozostałych hoteli będą kontynuowane, ale w mniejszym zakresie. W efekcie w Grupie ORBIS do końca 2010 r. będą 33 nowe hotele z ponad 3,6 tys. pokoi.

Na realizację Strategii ORBIS przeznaczy łącznie 863 mln PLN. Nakłady na kontynuowane, kompleksowe modernizacje hoteli wraz z nakładami odtworzeniowymi wyniosą 327 mln PLN. Na realizację programu budowy i rozwoju hoteli ekonomicznych pod marką Etap i Ibis przeznaczono nakłady w wysokości 487 mln PLN, a na rozwój innych marek nakłady na poziomie 49 mln PLN. ORBIS planuje również sprzedaż części aktywów, co pozwoli na lepsze wykorzystanie majątku Grupy i uzyskanie dodatkowych środków na sfinansowanie przedsięwzięć inwestycyjnych.

W wyniku realizacji Strategii Grupa ORBIS obejmować będzie 83 hotele z 13,6 tys. pokoi.

Program inwestycyjny w latach 2006-2010 będzie finansowany w 38 % ze środków pieniężnych z działalności operacyjnej, w 35 % długiem - a pozostałość środkami ze sprzedaży aktywów. W związku z powyższym przewiduje się, że GRUPA HOTELOWA ORBIS będzie dysponowała na koniec 2010r. gotówką netto w wysokości 279 mln. zł..

Każdorazowo po zbilansowaniu i analizie wyników działalności z okresu pierwszych 9-ciu miesięcy roku obrotowego dokonywana będzie, w listopadzie każdego roku, ocena możliwości realizacji prognozowanych wyników finansowych EBITDA oraz ewentualna korekta prezentowanej prognozy. Możliwości realizacji prognozowanych wyników finansowych będą monitorowane w ten sposób, że odpowiednie komórki organizacyjne Biura Zarządu Spółki przeprowadzać będą, na podstawie systemowo uzyskiwanych informacji, cykliczne analizy osiągniętych wyników finansowych.

Jednocześnie, w związku z prognozowanymi powyższymi wynikami finansowymi, informujemy, że GRUPĘ HOTELOWĄ ORBIS tworzą Spółki: "Orbis" S.A., Hekon - Hotele Ekonomiczne S.A., UAB Hekon, Orbis Kontrakty Sp. z o.o..

Ireneusz Węgłowski - Wiceprezes Zarządu

Alain Billy - Członek Zarządu

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »