Alma Market z nową emisją
Wczoraj akcjonariusze Almy Market przegłosowali emisję do 1 mln akcji serii D. W radzie nadzorczej zasiadł przedstawiciel inwestora finansowego.
Przed kilkoma miesiącami Alma Market planowała wyemitować do 2 mln akcji. Zmieniła jednak plany kilka tygodni temu po tym, jak sprzedała za 31 mln zł nieruchomości. - Nie chcemy bez powodu rozwadniać kapitału. Realizacja planu rozwoju sieci będzie możliwa przy mniejszej emisji, z której spodziewamy się pozyskać 35-40 mln zł - mówi Jerzy Mazgaj, prezes i główny akcjonariusz krakowskiej spółki handlowej (niemal 50% głosów na WZA). Oferta może mieć miejsce na przełomie sierpnia i września. Komisja Papierów Wartościowych i Giełd dopuściła już akcje do publicznego obrotu. Przed emisją kapitał zakładowy Almy dzieli się na ponad 3,2 mln walorów.
Firma do końca 2006 r. chce otworzyć 10 nowych supermarketów i delikatesów (dziś prowadzi dwie "Almy"). Najbliższe otwarcie przewiduje w Nowym Targu (jesień). W przyszłym roku w Krakowie, Dębicy i Rybniku. Niewykluczone że w 2005 r. spółka wkroczy też do Warszawy. Trzyletni plan inwestycyjny to wydatki rzędu 100 mln zł. Spółka nie wyklucza dodatkowo przejęć istniejących sklepów.
Wczorajsze walne zgromadzenie wybrało nowego członka do rady nadzorczej (Jakub Tropiło, prezes PTE PZU). W jej składzie jest więc dwóch przedstawicieli inwestorów finansowych, dwóch głównego akcjonariusza (Jerzego Mazgaja) oraz jeden w pełni spełniający, zdaniem spółki, kryteria niezależności.
Wszystko, czego chcielibyście dowiedzieć się o rynku pierwotnym, znajdziecie tutaj