Cashback dla klienta, CPA dla sklepów internetowych

TorturaCen.pl jako pierwsza i jak do tej pory jedyna porównywarka cen zaproponowała swoim kontrahentom nowy model rozliczenia - CPA (cost per action). Pierwszy polski cashback, w odróżnieniu od innych tego typu serwisów działających w sieci, zarabia na prowizji od sprzedanych produktów, a nie na generowaniu ruchu na stronach sklepów internetowych.

TorturaCen.pl jako pierwsza i jak do tej pory jedyna porównywarka cen zaproponowała swoim kontrahentom nowy model rozliczenia - CPA (cost per action). Pierwszy polski cashback, w odróżnieniu od innych tego typu serwisów działających w sieci, zarabia na prowizji od sprzedanych produktów, a nie na generowaniu ruchu na stronach sklepów internetowych.

- Jest to rozliczenie od realnej sprzedaży - tłumaczy Marek Stodolak, prezes TorturaCen.pl - sklep internetowy współpracujący z naszym serwisem nie płaci za tzw. kliknięcie jak ma to miejsce w tradycyjnym modelu CPC (cost per click) tylko za dokonaną transakcję. W przypadku stosowanego przez nas modelu chodzi o efekt, a nie o pustą reklamę - podkreśla Stodolak.

Rozwiązanie to przynosi realne korzyści nie tylko sklepom internetowym, ale także ich klientom. Sklepy zintegrowane z serwisem nie są zmuszone do uczestniczenia w agresywnej konkurencji cenowej, dzięki czemu informacja docierająca do klienta jest rzetelna. Właściciele serwisu TorturaCen.pl podkreślają, że zastosowanie modelu CPA wymaga od nich kontroli jakości oferty dostępnej za pośrednictwem pierwszego polskiego cashbacku. Handlowcy nie płacą nam za każde przekierowanie internauty na witrynę sklepu, naliczamy opłaty dopiero, gdy transakcja zostanie pozytywnie zakończona - mówi Stodolak - dlatego też w naszym interesie jest, aby klienci byli zadowoleni i dokonywali zakupów.

Reklama

Przykładowa symulacja kosztów dla modelu CPC i CPA:

Średnia kwota zamówienia w sklepie internetowym, w kategorii drobne AGD, wynosi 200 zł

W modelu CPC (cost per click):

" Średnia cena za "kliknięcie" w porównywarce cen lub przeglądarce to 0,15 zł

" Średnia liczba kliknięć, która przekłada się na sprzedaż wynosi 100

" Średni koszt pozyskania klienta z porównywarki cen lub przeglądarki wynosi 15 zł

" Średni procentowy koszt pozyskania klienta z porównywarki cen lub przeglądarki, w relacji do ceny produktu to 7,50 proc.

Model CPA (cost per action):

" Proponowany cashback dla kupującego w TorturaCen.pl: 3 proc.

" Proponowana prowizja dla TorturaCen.pl: około 2 proc.

" Koszt pozyskania klienta z TorturaCen.pl, w relacji do ceny produktu to 5 proc.

" Oszczędność modelu CPA w porównaniu do modelu CPC wynosi 2,50 proc.

Rozwiązania proponowane przez serwis TorturaCen.pl wprowadzają zasadnicze zmiany na rynku porównywarek cen. Usługa cashback jest atrakcyjną ofertą dla tych, którzy regularnie dokonują zakupów w sklepach internetowych. Kupujący wydaje taką samą ilość pieniędzy jak do tej pory, natomiast serwis dzieli się z nim prowizją. Każdy klient tworzy na swój własny użytek konto - "wirtualny portfel", gdzie zapisywana jest historia zakupów i gromadzi się wirtualne złotówki, którymi możemy płacić za prawdziwe towary. Obecnie serwis współpracuje z ponad 800 sklepami, oferując blisko 3 mln produktów.

Zobacz dane makroekonomiczne z kraju i ze świata

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: sklepy | porównywarki cen | W Sieci | sklepy internetowe | cost | serwis | Alex Minsky
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »