CzekoDżemi próbowało zbudować nową kategorię produktową.

Mamy na rynku kremy czekoladowe i mamy bogatą kategorię dżemów - CzekoDżemi nie mogło być zakwalifikowane do żadnej z nich. Budowanie nowej kategorii jest bardzo kuszące, bo produkt wprowadzający ją staje się z założenia liderem i ikoną.

Mamy na rynku kremy czekoladowe i mamy bogatą kategorię dżemów - CzekoDżemi nie mogło być zakwalifikowane do żadnej z nich. Budowanie nowej kategorii jest bardzo kuszące, bo produkt wprowadzający ją staje się z założenia liderem i ikoną.

Jak Gorący Kubek Knorr, który stworzył i dał nazwę całej serii podobnych towarów. Takie działanie jest zgodne z jedną z ważniejszych, znanych wszystkim zasad marketingu, że najlepiej być pierwszym na rynku.

Jednak aby mieć szanse na tak spektakularny sukces, trzeba się dobrze przygotować. Można znaleźć niszę rynkową i ją zapełnić. Można badać grupy docelowe i szukać potrzeb, na które produkt powinien odpowiedzieć lub można wykreować na niego potrzebę wśród grupy docelowej. Ta ostatnia metoda jest zdecydowanie najtrudniejsza, wymagająca bowiem najwięcej czasu i - nie da się ukryć - najdroższa. Brak sukcesu rynkowego może świadczyć o tym, że produkt nie był odpowiedzią na potrzebę, lecz próbą jej wykreowania oraz wtórnego przekonania grupy, że właśnie tego pragnie. Było to tym trudniejsze, że w przypadku wyrobu CzekoDżemi trzeba było przekonać dwie grupy - konsumentów ostatecznych, czyli dzieci oraz grupę dokonującą zakupów - czyli ich rodziców.

Reklama

Dorota Truśkiewicz,
dyrektor ds. planowania strategicznego TEQUILA\Polska

Informacja prasowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »