Debiut jeszcze w maju
19 i 20 maja inwestorzy będą mieć możliwość zapisywania się na akcje Hygieniki. Do objęcia jest 1-1,5 mln papierów. Spółka chce pozyskać z rynku ok. 20 mln zł.
- Motorem wzrostów przychodów w ostatnich latach była sprzedaż pieluszek. Teraz dynamiczny rozwój chcemy osiągnąć przede wszystkim dzięki poszerzeniu oferty produktów higieny kobiecej, gdzie możemy osiągać wyższe marże - mówi Hubert Stępniewicz, prezes Hygieniki. Sprzedaż ma też rosnąć dzięki eksportowi. W zeszłym roku stanowił on 3% przychodów. W tym roku ma wzrosnąć do 20%, a w 2005 r. do 33%.
Ze sprzedaży do 1,5 mln akcji serii B spółka chce pozyskać ok. 20 mln zł. Przeznaczy je w głównej mierze na zakup linii produkcji podpasek i wkładek higienicznych (8,5 mln zł). Ponadto środki posłużą m.in. modernizacji obecnego parku maszynowego (2,8 mln zł), redukcji zadłużenia (3,5 mln zł) oraz zasileniu kapitału obrotowego (2,5 mln zł).
11 maja zarząd poda informację dotyczącą liczby emitowanych akcji i przedziału ceny emisyjnej. Tydzień później, po budowie księgi popytu przez inwestorów instytucjonalnych, zostanie opublikowana cena emisyjna oraz wielkość transz detalicznej i instytucjonalnej. - Liczymy, że w ostatnim tygodniu maja na giełdzie zadebiutują prawa do akcji - mówi H. Stępniewicz.
W ramach programu menedżerskiego Hygienika zaproponuje trzem członkom zarządu objęcie ponad 180 tys. akcji serii C (po wartości nominalnej - 1 zł za sztukę). Dojdzie do tego, jeśli w br. EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) wyniesie 11 mln zł albo w 2005 r. 15 mln zł.
Dotychczasowymi akcjonariuszami Hygieniki jest grupa pięciu menedżerów (największy pakiet ma Bogdan Kryca - niemal 80%).