E-mail marketing coraz bardziej popularny
Według badań firmy SARE, coraz więcej polskich internautów posiada więcej niż jedno konto e-mailowe. Mimo zagrożenia spamem, coraz większą popularnością cieszy się także subskrypcja newsletterów.
Z przeprowadzonego przez SARE badania na temat wykorzystania poczty elektronicznej przez polskich internautów wynika, że 67 proc. respondentów posiada więcej niż jedno konto pocztowe. Większość z nich otrzymuje od 4 do 10 maili dziennie. Aż 9 na 10 ankietowanych osób subskrybuje minimum jeden biuletyn elektroniczny. Średnio otrzymują oni od 3 do 5 newsletterów tygodniowo.
Biorąc pod uwagę preferencje dotyczące formy i zawartości newslettera, ankietowani uznali, że najważniejsze jest, aby był on rzeczowy i czytelny. Preferowanym formatem jest HTML, a najbardziej pożądanymi informacjami są dane o nowościach w ofercie i promocjach. Zmiany w wynikach badania w porównaniu z rokiem ubiegłym wykazują m.in. nasilenie się zjawiska spamu. Internauci jednak coraz lepiej radzą sobie z tym problemem i nie powoduje ono ograniczenia w korzystaniu z poczty elektronicznej.
Respondenci wysoko ocenili opłacalność prowadzenia akcji e-mail marketingowych. Prawie 90 proc. badanych uznało, że firmy osiągają dzięki nim wymierne korzyści. Według SARE dowodem tego jest, deklarowane przez 43 proc. ankietowanych, zwiększenie intensywności działań marketingowych związanych z pocztą elektroniczną.
SARE to pierwsza polska firma specjalizująca się w e-mail marketingu. System ten wykorzystywany jest m.in. do obsługi newsletterów, kampanii reklamowych i informacyjnych, konkursów, programów lojalnościowych, komunikacji wewnętrznej i relacji inwestorskich. Patronem medialnymi badania jest między innymi Pierwszy Magazyn Marketingu i Sprzedaży "Brief".