Fala protestów

Kierownictwo niemieckiej sieci supermarketów Lidl publicznie przeprosiło w czwartek pracowników za stosowanie uwłaczających im metod nadzoru.

Kierownictwo niemieckiej sieci supermarketów Lidl publicznie przeprosiło w czwartek pracowników za stosowanie uwłaczających im metod nadzoru.

Tymczasem związek zawodowy Ver.di zaapelował do zatrudnionych w sklepach sieci o składanie skarg przeciw firmie i żądanie odszkodowania za naruszenie dóbr osobistych. Oburzenia nie kryją również niemieccy politycy. W środę tygodnik "Stern" ujawnił, że w wielu sklepach Lidla pracownicy byli systematycznie szpiegowani. Wynajęci detektywi na podstawie nagrań z miniaturowych kamer sporządzali szczegółowe protokoły, w których odnotowywano szczegóły dotyczące m.in. prywatnej sfery życia pracowników.

W czwartek w sklepach Lidla wywieszono oświadczenia informujące klientów o stanowisku kierownictwa sieci. Lidl przeprasza w nich za skandal i zapewnia, że coś podobnego już nigdy się nie powtórzy. Zapowiada także otwarte i pełne zaufania relacje z pracownikami. "Jeżeli czujecie się poniżeni i osobiście urażeni, bardzo tego żałujemy i przepraszamy" - napisano w liście, który, jak twierdzi firma, skierowano do wszystkich 48 tysięcy pracowników Lidla. Firma poinformowała także, że "kontrole inwentarzowe", które obejmowały obserwacje pracowników, przeprowadzono w 200 sklepach, co odpowiada 8 procentom wszystkich oddziałów sieci.

Reklama

Postępowanie Lidla potępił Związek Etyki Niemieckiej Gospodarki. "Niezależnie od wymagających prawnego wyjaśnienia kwestii ochrony danych osobowych, trudno pojąć, jak można w ten sposób podeptać zasady etyczne i moralne" - oświadczył związek. Niemieccy Zieloni zażądali ukarania Lidla za złamanie przepisów o ochronie danych. Przewodniczący komisji spraw wewnętrznych w Bundestagu Sebastian Edathy (SPD) opowiedział się za prawnym zobowiązaniem prywatnych firm do wypłacania odszkodowań w przypadku naruszenia przez nie przepisów o ochronie danych osobowych.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: stosowanie | czwartek | Lidl | fala
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »