WARTA (WAR): Informacji o członkach Zarządu TUiR "WARTA" S.A. - raport 26
Raport bieżący nr 26/2006
Podstawa prawna:
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Na podstawie § 5 ust. 1 pkt 22 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19.10.2005 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji "WARTA" S.A.(TUiR "WARTA" S.A., Spółka) przekazuje wymagane przepisami informacje dotyczące powołanych członków Zarządu w zakresie wykształcenia, kwalifikacji, przebiegu pracy zawodowej, działalności wykonywanej poza TUiR "WARTA" S.A. uczestnictwa w spółkach osobowych lub w organach spółek kapitałowych bądź innych osób prawnych oraz informacje z Rejestru Dłużników Niewypłacalnych.
I. Pani Ewa Beata Basiak - Wiceprezes Zarządu - lat 45
Wykształcenie:
¡ Studia wyższe - Uniwersytet Warszawski - Wydział Prawa i Administracji - tytuł magistra prawa, 1991
¡ Studia podyplomowe MBA - Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów i Uniwersytet Gdański, walidowane przez RSM Erasmus University, 2005
Posiada dobrą znajomość języka angielskiego.
Szkolenia zawodowe:
¡ 1992 Szkolenie z marketingu usług ubezpieczeniowych
¡ 1994 Kurs Menedżerów Firm Ubezpieczeniowych, Zurich-Swiss Re
¡ 1994 Zarządzanie Firmą Ubezpieczeniową
Szkolenie wewnętrzne:
¡ 1997 Dylematy i przyszłość konsolidacji w polskiej gospodarce
¡ 1998 Niezawodne metody zabezpieczeń i windykacji
¡ 1998 Odpowiedzialność menedżerów
¡ 1999 Prawa i obowiązki menedżerów
¡ 1999 Kontakty z mediami
Przebieg pracy zawodowej:
¡ 1989 - 1995 Towarzystwo Ubezpieczeń i reasekuracji "WARTA" S.A. - Oddział I w Warszawie (stażysta, referent, starszy referent, specjalista, negocjator, kierownik zespołu, główny negocjator, p.o. zastępcy dyrektora oddziału
¡ 1995 - 1997 Towarzystwo Ubezpieczeniowo - Reasekuracyjne "POLISA" S.A. (Dyrektor Biura Ubezpieczeń, w tym 01.1997 - 05.1997 Członek Zarządu TUR "AGROPOLISA")
¡ od 1997 - w Towarzystwie Ubezpieczeń i Reasekuracji "WARTA" S.A. (Dyrektor - Członek Zarządu)
Od 24 marca 1998 r. Wiceprezes Zarządu TUiR "WARTA" S.A., ostatnio odpowiedzialna za Pion Ubezpieczeń i Obsługi Podmiotów Gospodarczych, Ubezpieczeń Morskich, Lotniczych i Reasekuracji.
Pani Ewa Beata Basiak nie prowadzi żadnej działalności poza TUiR "WARTA" S.A. i nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych.
II. Pan Artur Biskupski - Wiceprezes Zarządu, lat 43
Wykształcenie:
¡ Studia wyższe - Politechnika Warszawska - Wydział Elektroniki, specjalność aparatura elektroniczna - tytuł magistra elektronika, 1989
¡ Studia podyplomowe - Szkoła Główna Handlowa, Studium Zarządzania, 1996
Uprawnienia:
¡ Decyzją PUNU nr 15/97 wpisany na listę aktuariuszy.
Posiada bardzo dobrą znajomość języka angielskiego.
Wybrane szkolenia w latach 1990 - 2004:
¡ Zarządzanie firmą ubezpieczeniową - szkolenie Ministerstwa Finansów
¡ Ubezpieczenia na życie i fundusze emerytalne - Instytut Matematyczny PAN
¡ Metody statystyczne w ubezpieczeniach - Instytut Matematyczny PAN
¡ Letnia Szkoła Nauk Aktuarialnych - Uniwersytet Ontario & Uniwersytet Warszawski
¡ Ogólne zasady księgowości - Stowarzyszenie Księgowych w Polsce
¡ Insurance Companies Management Course - Swiss RE
¡ Asset Liability Management - PSA & UW
¡ Statistical Method in Ratemaking and Reserving - PSA & UW
¡ Embedded Value and Profit Testing - PSA & UW
¡ Zarządzanie ryzykiem w instytucjach finansowych w świetle wymogów kapitałowych - Gdańska Akademia Bankowa
¡ Top Management Seminar - KBC
Szkolenia wewnętrzne:
¡ 1992 Wprowadzanie do rachunku prawdopodobieństwa i statystyki matematycznej z zastosowaniem w ubezpieczeniach
¡ 1992 Zastosowanie matematyki w ubezpieczeniach
¡ 1992 Fundusze emerytalne
¡ 1992 Marketing ubezpieczeniowy
¡ 1993 Rezerwy techniczno-ubezpieczeniowe
¡ 1993 Statystyki ubezpieczeniowe
¡ 1994 Podstawy rachunkowości
¡ 1994 Banki o ubezpieczeniach
¡ 1997 Odporność procedur statystycznych
¡ 1997 Sympozjum matematyki finansowej
¡ 1997 Zagadnienia aktuarialne - odpowiedzialność towarzystw ubezpieczeniowych
¡ 1997 Zasady i procedury PML
¡ 1998 Rachunkowe i podatkowe traktowanie instrumentów finansowych
¡ 1999 Kontakty z mediami
Przebieg pracy zawodowej:
Od 1990 - w Towarzystwie Ubezpieczeń i Reasekuracji "WARTA" S.A., w tym:
od 1.02.1990 do 30.09.1990 - Oddział TUiR "WARTA" S.A. - programista
od 1.10.1990 - Centrala TUiR "WARTA" S.A. na stanowiskach:
1. Specjalista - asystent aktuariusza
2. Pełnomocnik Zarządu TUiR "WARTA" S.A. ds. analiz i rozwoju
3. Doradca Prezesa Zarządu
4. Dyrektor Biura Marketingu
5. Zastępca Dyrektora Biura Analiz i Rozwoju
6. Dyrektor Biura Aktuarialnego
Od 24 września 1998 r. Wiceprezes Zarządu - Główny Aktuariusz TUiR "WARTA" S.A. odpowiedzialny za pion ekonomiczno - finansowy.
Ponadto od 22 maja 2002 r. Wiceprezes Zarządu Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie "WARTA" S.A., a od 8 grudnia 2004 r. Prezes Zarządu TUnŻ "WARTA" S.A.
Przewodniczący Rady Nadzorczej spółek: WARTA Inwestycje Sp. z o.o., WARTA Nieruchomości Sp. z o.o., WARTA Cultus Sp. z o.o. oraz Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej PTE "DOM" S.A., KBC TFI S.A. i WARTA Finance S.A.
Działalność prowadzona poza TUiR "WARTA" S.A. przez Pana Artura Biskupskiego nie jest konkurencyjna w stosunku do Spółki. Pan Artur Biskupski nie figuruje w Rejestrze Dłuzników Niewypłacalnych.
III. Pan Krzysztof Kudelski - Wiceprezes Zarządu, lat 51
Wykształcenie:
¡ Studia wyższe - Szkoła Główna Planowania i Statystyki - Wydział Handlu Wewnętrznego, specjalność w zakresie ekonomiki i organizacji transportu - tytuł magistra ekonomii, 1980
Przebieg pracy zawodowej:
¡ 1978 - 1979 PTSB "TRANSBUD" w Warszawie
¡ 1980 - 1984 Państwowy Zakład Ubezpieczeń, Centrala w Warszawie
¡ 1984 - 1991 własna działalność produkcyjno - handlowa
¡ 1991 - 1994 Powszechny Zakład Ubezpieczeń
(Doradca Prezesa, Zastępca Dyrektora Oddziału Okręgowego)
¡ od 1994 r. Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji "WARTA" S.A. w tym:
1.09.1994 - 26.02.1996 - Dyrektor Biura Sprzedaży
od 25 lutego 1996 - Dyrektor Członek Zarządu
od 1 marca 1998 - Wiceprezes Zarządu TUiR "WARTA" S.A. ostatnio odpowiedzialny za Pion Ubezpieczeń Klientów Indywidualnych
Członek Rady Polskiego Biura Ubezpieczeń Komunikacyjnych ("PBUK") oraz Wiceprzewodniczący Rady Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego ("UFG").
Działalność prowadzona poza TUiR "WARTA" S.A. przez Pana Krzysztofa Kudelskiego w organach PBUK oraz UFG nie jest konkurencyjna w stosunku do Spółki. Pan Krzysztof Kudelski nie figuruje w Rejestrze Dłuzników Niewypłacalnych.
IV. Pan Ned Radikov - Wiceprezes Zarządu, lat 42
Wykształcenie:
¡ 1998 -1999 INSEAD, MBA, Fontainebleau, Francja
¡ 1991 -1992 Uniwersytet w Limerick, MA Integracja Europejska, Irlandia
¡ 1986 -1991 Moskiewski Państwowy Instytut Stosunków Międzynarodowych, magister prawa międzynarodowego, Rosja
¡ 1985 -1986 Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Sofii, kierunek handel zagraniczny, Bułgaria
Języki:
angielski, polski, francuski, rosyjski, bułgarski - biegły w mowie i piśmie
niderlandzki - średnio zaawansowany w mowie
Przebieg pracy zawodowej:
¡ 2000 - Grupa KBC
11.2005 - obecnie - TUiR WARTA S.A. - Wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za Pion Sprzedaży i Marketingu
02.2004 -10.2005 - Kredyt Bank S.A. - Dyrektor Zarządzający,
Pion Zarządzania Kredytami Zagrożonymi i Windykacji Należności
04.2002 - 01.2004 - Kredyt Bank S.A. - Zastępca Dyrektora,
Departament Audytu Wewnętrznego
11.2001 - 03.2002 - KBC Bank Departament Audytu Wewnętrznego
04.2001 - 10.2001 - KBC Bank Departament Organizacji
11.2000-04.2001 - praca w strukturach KBC Bank w następujących jednostkach: Departament Ryzyka Kredytowego Klientów Korporacyjnych, Departament Korporacji Międzynarodowych, KBC London, KBC Oddział Detaliczny, KBC Dealing Room.
¡ 1999 - 2000 INBIS Ltd., Luxembourg
INBIS - firma konsultingowa świadcząca usługi w obszarach: technologia, inżynieria i zarządzanie, główne branże działalności to: przemysł aerokosmiczny, energetyka, produkcja przemysłowa, sektor IT
Project Manager
Zarządzanie projektami w obszarach: organizacji, usprawnienia działalności operacyjnej, rozwoju biznesowego, finansów i technologii w różnych krajach (Belgia, inne kraje UE, Bośnia-Herzegowina, Egipt)
¡ 1993 -1997 Komisja Europejska, Belgia
Dyrektorat Generalny X, Jednostka Informacji Zewnętrznej
Desk Officer odpowiedzialny za działalność Jednostki we Wspólnocie Niepodległych Państw
Inne funkcje:
09.2004-04.2005 Przewodniczący Rady Nadzorczej Solaris Bus & Coach Sp. z o.o.
02.2006- obecnie Członek Rady Nadzorczej KBC TFI
03.2006- obecnie Członek Rady Nadzorczej Warta Finance
12.2005- obecnie Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Fundacji Warta
11.2005- obecnie Pełnomocnik Zarządu TUnŻ Warta
Działalność prowadzona poza TUiR "WARTA" S.A. przez Pana Nedialko Radikov nie jest konkurencyjna w stosunku do Spółki. Pan Nedialko Radikov nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych.
V. Pan Philippe Thibaut - Wiceprezes Zarządu, lat 50
Wykształcenie:
¡ Wydział Elektroniki i Telekomunikacji: Uniwersytet w Louvain (1974 - 1979)
¡ Wydział Elektroniki i Telekomunikacji (zarządzanie przemysłowe): Uniwersytet w Leuven (1979 - 1981)
Języki obce:
francuski, niderlandzki, angielski - biegle
polski - poziom średnio zaawansowany
Doświadczenie zawodowe i zajmowane stanowiska:
¡ Laboratoria: Telekomunikacji i Najwyższej Częstotliwości na Uniwersytecie w Louvain: asystent - wykładowca (1979 - 1981)
¡ Departament Zarządzania Przemysłowego na Uniwersytecie w Leuven: asystent - wykładowca (1981 - 1982)
¡ Państwowa Wyższa Szkoła Robót Publicznych (Wybrzeże Kości Słoniowej): wykładowca informatyki (1982 - 1984)
¡ Lider projektu Departamentu Informatyki w Morgan Guaranty Trust z Nowego Jorku (Oddział w Brukseli: 1984 - 1987) - odpowiedzialny za system rachunkowości (rachunki klientów i konta księgi głównej)
¡ Lider projektu w Societe Generale Luksemburg (1987 - 1992), odpowiedzialny za:
- bezpieczeństwo operacji
- bezpieczeństwo plików referencyjnych
- aplikacje zarządzania funduszami
- aplikacje zarządzania aktywami
¡ Dyrektor Departamentu Informatyki w Societe Generale w Luksemburgu (1992 - 1998), odpowiedzialny za:
- zarządzanie bieżącą działalnością Departamentu Informatyki (rekrutacja, szkolenia, budżet, ...)
- nadzór nad rozwojem nowych aplikacji dla rachunkowości dla oddziałów w Luksemburgu i Szwajcarii
- nadzór nad rozwojem nowych aplikacji zarządzania powiernictwem
- nadzór nad rozwojem aplikacji plików referencyjnych nowych klientów
- utworzenie i kierowanie Departamentem Informatyki w przedstawicielstwach w Monako i Madrycie
- nadzór nad aplikacjami obliczania rentowności nowych obszarów działalności w oddziałach w Luksemburgu, Zurychu i Monako
¡ Dyrektor Departamentów: Informatyki, Logistyki i Back-Office Przelewów Bankowych w Societe Generale w Luksemburgu (1998 - 2002) odpowiedzialny za:
- nadzór transakcji w EURO dla całego banku
- nadzór problemu roku 2000 w skali całego banku
- nadzór implementacji Systemu Informowania Kierownictwa
- nadzór operacji przelewów bankowych od strony back-office (rozwój systemów informatycznych w celu poprawienia rentowności)
- nadzór nad opracowaniem strony internetowej banku (dla private banking)
- otwarcie i ścisłą współpracę z grupą BSCH (Madryt) dla zarządzania funduszami w Luksemburgu
- reprezentowanie banku w wielu profesjonalnych organizacjach - aspekty informatyczne i przelewów bankowych
- reprezentowanie oddziału w Luksemburgu w Zarządzie Informatycznym Societe Generale (Paryż)
¡ Od 1 września 2002 r. Wiceprezes Zarządu TUiR "WARTA" S.A. ostatnio odpowiedzialny za pion organizacji i informatyki.
inne funkcje;
- Wiceprezes Zarządu TUnŻ WARTA S.A.
Działalność prowadzona poza TUiR "WARTA" S.A. przez Pana Philippe Thibaut nie jest konkurencyjna w stosunku do Spółki. Pan Philippe Thibaut nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych.
Ewa Beata Basiak - Wiceprezes Zarządu
Krzysztof Kudelski - Wiceprezes Zarządu