Kto cieszy się wzrostem popularności

W marcu spółki z mniejszą częstotliwością informowały rynek o zmianach zaangażowanie w ich akcjonariacie funduszy inwestycyjnych i emerytalnych.

Mniej było komunikatów o kupnie akcji przy ilości komunikatów o redukcji zaangażowania na poziomie z lutego i stycznia (13 komunikatów). Nasilenie negatywnych zmian zaangażowania funduszy miało miejsce w drugiej dekadzie miesiąca, kiedy to spośród 15 komunikatów, aż 9 dotyczyło sprzedaży akcji przez fundusze.

Na podstawie komunikatów mogliśmy przekonać się, że fundusze dalej ochoczo zwiększają zaangażowanie w spółki sektora budowlanego oraz handlu i usług. W przypadku pozostałych sektorów trudno w marcu doszukiwać się jakiś wyraźnych tendencji. Można powiedzieć, że wszystkie traktowane były sprawiedliwie.

Reklama

Wyraźny wzrost zainteresowania funduszy spółkami z sektora budowlanego, handlu i usług widoczny jest już od kilku miesięcy. Obok nich wyraźnym wzrostem popularności cieszą się spółki informatyczne oraz spożywcze. Na przeciwległym biegunie znajdują się spółki z branży metalowej, z których coraz śmielej wycofują się fundusze. Ze wszystkich komunikatów, jakie podały te właśnie spółki, trzy czwarte dotyczyło spadku zaangażowania.

Najwyższą aktywnością, mierzoną ilością komunikatów o zmianach charakteryzują się fundusze zarządzane przez ING TFI. Co ciekawe, komunikaty o wzroście zaangażowania funduszy ING TFI równoważyły się z ilością komunikatów mówiących o jego spadku. W przypadku pozostałych firm zarządzających dominowały informacje mówiące o zakupach akcji.

Zwiększoną aktywność ING TFI tłumaczy, po pierwsze zaangażowanie w wielu spółkach o średniej i małej kapitalizacji, a po drugie wysoki udział funduszy w kapitałach wybranych spółek. Bardzo często przekracza ono 10% głosów na WZA.

Analizy OnLine
Dowiedz się więcej na temat: wzrosty | TFI | ing | fundusze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »