Muza rozmawia o akwizycji

Marcin Garliński, prezes Muzy, ujawnił, że firma prowadzi rozmowy w sprawie przejęcia wydawnictwa dla dzieci. Jeśli się powiodą - spółka może się z nim połączyć.

Marcin Garliński, prezes Muzy, ujawnił, że firma prowadzi rozmowy w sprawie przejęcia wydawnictwa dla dzieci. Jeśli się powiodą - spółka może się z nim połączyć.

Wyniki spółki w I kwartale tego roku nie wskazują na jakościową zmianę. Skonsolidowane przychody Muzy spadły w porównaniu z analogicznym okresem 2004 r. do 3,15 mln zł. Zysk operacyjny był o tysiąc złotych wyższy niż rok wcześniej, a na poziomie netto firma miała 3 tysiące straty.

- Drugi kwartał będzie lepszy - zapowiada prezes Garliński. Mówi, że spółka ma w rękawie kilka bestsellerów, takich jak "Zorro" Isabel Allende. W I kwartale bardzo dobrze sprzedawały się nadal dostępne "Cień Wiatru" Carlosa Ruiza Zafona (ponad 70 tys. egzemplarzy) i "Rzecz o mych smutnych dziwkach" Gabriela Garcii Marqueza (ok. 30 tys.).

Reklama

We wrześniu 2004 r. M. Garliński mówił w rozmowie z PARKIETEM, że Muza planuje wejście na rynek książek dziecięcych. Prezes, zapytany o realizację planów sprzed kilku miesięcy, zapewnia, że spółka nad nimi pracuje. - Prowadzimy rozmowy na temat akwizycji - ujawnia. Nie chce jednak zdradzić, o jaką firmę stara się Muza. Wiadomo jedynie, że chodzi o wydawcę książek dla dzieci i że Muza nie zabiega o tę firmę jako jedyna.

Jeśli dojdzie do transakcji, Muza będzie chciała ją sfinansować przy pomocy emisji nowych akcji. Może mieć ona charakter połączeniowy, co znaczy, że walory zostaną wyemitowane dla właścicieli wydawcy książek dla dzieci.

Muza szacuje wartość rynku sprzedaży detalicznej książek dla małolatów na 480 mln zł rocznie, według cen produkcji - na 150-160 mln zł. Główni gracze to Publicat, Egmont i Wilga.

Urszula Zielińska

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: Muza | firma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »