Ostra konkurencja bankowa w naszym regionie

W Europie Środkowej szybko rośnie sektor bankowości detalicznej i tendencja ta utrzyma się także w kolejnych latach - prognozują eksperci firmy konsultingowej Deloitte. Banki konkurują głównie w sferze działalności kredytowej.

W Europie Środkowej szybko rośnie sektor  bankowości detalicznej i tendencja ta utrzyma się także w  kolejnych latach - prognozują eksperci firmy konsultingowej  Deloitte. Banki konkurują głównie w sferze działalności kredytowej.

Z najnowszego raportu opracowanego przez Deloitte, wynika, że szybki wzrost sektora banków detalicznych odbywa się głównie dzięki rozwojowi tradycyjnych rynków środkowoeuropejskich, takich jak np. Polska. Do tych tendencji przyczyniają się także rynki np. Rosji, Ukrainy czy krajów bałkańskich, w których szybko dokonują się reformy i zmiany w sektorze bankowym.

Według Deloitte, rynek bankowości detalicznej w Europie Środkowej charakteryzuje ostra konkurencja, ponieważ rządzi tu zasada "kto pierwszy, ten lepszy". Chodzi przede wszystkim o pozyskanie jak największej ilości klientów poprzez poszukiwanie nowych rozwiązań i produktów niszowych.

Reklama

W opinii eksperta Marcina Zdrala, przykłady banków, które rozpoczęły działalność na polskim rynku w ostatnich latach dowodzą, że możliwe jest osiągnięcie znaczących rezultatów w krótkim czasie i powinno to stanowić zachętę dla potencjalnych inwestorów.

Według autorów raportu, tempo wzrostu sektora bankowego jest w niektórych krajach Europy Środkowej nawet trzykrotnie wyższe niż w strefie euro. Aktualne warunki rynkowe są niezwykle sprzyjające, szczególnie dla małych i średnich przedsiębiorstw, które stanowią większość (ponad 95 proc.) wszystkich działających firm.

Deloitte wskazuje, że nadal występują znaczne różnice w rozwoju pomiędzy sektorami bankowymi krajów Europy Centralnej i Zachodniej. Na szybko rosnących rynkach Europy Centralnej, banki konkurują głównie o udziały w rynku, które pozwolą im stworzyć bazę klientów, umożliwiającą szybki rozwój, a w efekcie zwiększenie przychodów. Zaś banki zachodnioeuropejskie bardziej zwracają uwagę na stronę kosztową swojej działalności.

Banki detaliczne konkurują głównie w sferze działalności kredytowej. Rywalizacja skupia się na stałym rozwoju nowoczesnych sieci dystrybucji (np. oddziały w centrach handlowych, pośrednicy, franczyza), rozwoju oferty produktowej, identyfikacji nowych segmentów klientów, doskonaleniu procesów biznesowych oraz rozwoju i implementacji systemów informatycznych.

"Kluczowymi czynnikami sukcesu zarówno dla obecnych jak i nowych graczy na rynku są: identyfikacja niszy klientów i rozwinięcie odpowiedniego modelu biznesowego, z jasno sprecyzowaną ofertą i właściwym podejściem marketingowym" - twierdzi Marcin Zdral.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: bank | konkurencja | Jak zostać gwiazdą (2020) | Deloitte
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »