MIDAS (MDS): Otrzymanie zawiadomienia o wydaniu nieprawomocnego wyroku przez WSA. - raport 33

Raport bieżący nr 33/2012
Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 5 Ustawy o ofercie - aktualizacja informacji

W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 39/2011 z dnia 14 czerwca 2011 roku dotyczącego decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (Prezes UKE) o unieważnieniu - w zakresie dotyczącym oceny oferty Polskiej Telefonii Cyfrowej Sp. z o.o. (PTC) - przetargu na dwie rezerwacje częstotliwości, z zakresu 1710-1730 MHz i 1805-1825 MHz (Przetarg) oraz raportu bieżącego nr 67/2011 z dnia 27 września 2011 roku dotyczącego wydania przez Prezesa UKE, po rozpatrzeniu wniosku PTC, decyzji z dnia 23 września 2011 roku, nr DZC-WAP-5174-9/07 (352) (II Decyzja Prezesa UKE) dotyczącej utrzymania w mocy decyzji Prezesa UKE z dnia 13 czerwca 2011 roku nr DZC-WAP-5174-9/07 (321) (I Decyzja Prezesa UKE), Zarząd NFI Midas S.A. (Fundusz) informuje, że w dniu dzisiejszym powziął informację o wydaniu przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie (WSA), w dniu 6 lipca 2012 roku, wyroku w sprawie o sygn. akt VI SA/Wa 2257/11, w którym uchylił II Decyzję Prezesa UKE z dnia 23 września 2011 roku, w przedmiocie unieważnienia Przetargu w zakresie dotyczącym oceny oferty PTC oraz poprzedzającą ją I Decyzję Prezesa UKE z dnia 13 czerwca 2011 roku.

Reklama

WSA w ustnym uzasadnieniu wyroku wskazał, że zdaniem WSA zastosowana przez Prezesa UKE wykładnia funkcjonalna dotycząca zakresu unieważnienia Przetargu nie jest wykładnią decydującą przy kształtowaniu decyzji administracyjnych dotyczących Przetargu i w pierwszej kolejności powinna zostać zastosowana wykładnia literalna przepisów ustawy z dnia 16.07.2004 r. - Prawo telekomunikacyjne. Ponadto WSA wskazał, że podejmując wyżej opisane rozstrzygnięcie nie analizował motywów i prawidłowości działań Prezesa UKE przy wydawaniu I i II Decyzji Prezesa UKE.

Przedmiotowy wyrok WSA nie jest wyrokiem prawomocnym. Zarówno Prezesowi UKE jak i uczestnikom postępowania przysługuje prawo do wniesienia skargi kasacyjnej od wyroku WSA do Naczelnego Sądu Administracyjnego (NSA) w terminie 30 dni od daty doręczenia wyroku WSA wraz z pisemnym uzasadnieniem. W tym miejscu Zarząd Funduszu przypomina, że z uwagi na fakt iż powyżej opisane postępowanie, w głównej mierze, skierowane jest przeciwko decyzjom administracyjnym wydanym przez Prezesa UKE, spółki zależne Funduszu (CenterNet S.A. oraz Mobyland Sp. z o.o.) występują w nim w charakterze zainteresowanego.

Zgodnie z uzyskanymi od spółek zależnych informacjami, Zarząd Funduszu nie jest w stanie na tą chwilę określić potencjalnego skutku uprawomocnienia się wyżej opisanego wyroku WSA. Obecnie Fundusz, spółki zależne Funduszu oraz ich pełnomocnicy prawni oczekują na doręczenie odpisu wyroku WSA z uzasadnieniem, na podstawie analizy którego zostanie podjęta decyzja co do dalszych kroków prawnych w przedmiotowej sprawie.
Wojciech Pytel - Prezes Zarządu

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: WSA | Emitent | prawomocny wyrok
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »