Perspektywy rynku telekomunikacyjnego

Według nowego raportu firmy PMR, w latach 2005-2008 rynek telekomunikacyjny w krajach Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) będzie rosnąć w dość szybkim tempie 7% rocznie. Poszczególne kraje regionu różnią się jednak znacznie od siebie pod względem sytuacji oraz kierunków rozwoju ich rynków telekomunikacyjnych.

Według nowego raportu firmy PMR, w latach 2005-2008 rynek telekomunikacyjny w krajach Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) będzie rosnąć w dość szybkim tempie 7% rocznie. Poszczególne kraje regionu różnią się jednak znacznie od siebie pod względem sytuacji oraz kierunków rozwoju ich rynków telekomunikacyjnych.

Opracowanie PMR przewiduje, że rynek telekomunikacyjny w Europie Środkowo-Wschodniej wzrośnie w ciągu najbliższych czterech lat o ponad 11 mld euro, osiągając w 2008 r. wartość około 51 mld euro. Oznacza to, że w tym okresie rynek będzie rozwijać się w przeciętnym rocznym tempie 7%. O ile będzie to mniejszy wzrost, niż notowano w przeszłości (w latach 2002-2004 przeciętna roczna stopa wzrostu wynosiła 12%), to będzie on większy, niż ten mający obecnie miejsce w Europie Zachodniej.

Pomiędzy poszczególnymi państwami regionu CEE będą w najbliższych latach występować duże różnice w tempie rozwoju. Największy rynek telekomunikacyjny wśród państw tego regionu ma obecnie Rosja, a w najbliższych latach jej przewaga w tym zakresie nad pozostałymi państwami wzrośnie.

Reklama

Według raportu PMR perspektywy rozwoju rynku telekomunikacyjnego w Europie Środkowo-Wschodniej można podsumować jako dobre. Autorzy podkreślają, że region CEE nie jest jednolity i że pomiędzy poszczególnymi należącymi do niego krajami występują liczne różnice.

BiznesNet
Dowiedz się więcej na temat: perspektywa | rynek telekomunikacyjny | perspektywy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »