Polacy przy wyborze wina nie kierują się już tylko ceną

62 proc. Polaków pije wino - wynika z raportu "Polacy w świecie wina 2018" firmy MAKRO Polska. Łącznie wypijamy ponad 400 mln litrów tego trunku rocznie. Przeważnie za butelkę płacimy do 30 zł. Co ciekawe, często kupujemy ją w małym sklepie osiedlowym.

Liczy się smak

Jak mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Anna Kieljan, manager ds. ekspansji i franczyzy ODIDO w MAKRO Polska: - Przyzwyczajenia zakupowe naszych konsumentów w zakresie zakupu alkoholi bardzo się ostatnio zmieniły. Coraz większą rolę w koszykach odgrywa wino. Wiemy dzisiaj, że polscy konsumenci uczą się, jak je kupować i spożywać - z jakimi produktami najlepiej smakuje.

Smak jest ważnym czynnikiem przy wyborze wina dla 92 proc. badanych. Nieco mniejsze odsetki osób wskazały na wytrawność (86 proc.), cenę (82 proc.) oraz kolor (79 proc.). Tylko dla 45 proc. respondentów istotny jest natomiast szczep, a dla 51 proc. - kraj pochodzenia. Preferujemy wina półsłodkie (40 proc.) i półwytrawne (39 proc.), rzadziej wybieramy wytrawne (21 proc.). Jeśli chodzi o kolor, lubimy przede wszystkim wina czerwone (66 proc.).

Reklama

Dobre wino napędza sprzedaż

Gdzie pijemy wino? Zwykle we własnym domu (52 proc.) i u rodziny lub znajomych (50 proc.). Małą popularnością, jeśli chodzi o spożywanie tego trunku, cieszą się natomiast restauracje i kawiarnie (10 proc.), winiarnie (2 proc.), a także puby, bary oraz kluby (2 proc.). Najczęściej alkohol ten kupujemy z okazji organizowanego u siebie spotkania (56 proc.) albo na spotkanie u znajomych bądź rodziny (55 proc.).

83 proc. badanych na butelkę wydaje zazwyczaj do 30 zł. Tylko 2 proc. - płaci za nią przeważnie ponad 51 zł. Zwykle wino nabywamy w dyskoncie spożywczym (35 proc.), hipermarkecie (28 proc.) lub niesieciowym sklepie osiedlowym (19 proc.). - Bardzo korzystne dla małego sklepu jest to, że wraz z wprowadzeniem dobrego wina do sklepu rośnie sprzedaż produktów innych kategorii. Zwiększa się sprzedaż nabiału dobrej jakości bądź wysokojakościowych wędlin - zauważa Irmina Trefoń, manager ds. rozwoju sieci ODIDO.

infoWire.pl
Dowiedz się więcej na temat: wino | alkohol
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »