Poprawa nastrojów konsumenckich

Wrzesień 2009 r. był szóstym z kolei miesiącem poprawy nastrojów konsumenckich polskiego społeczeństwa - podał GUS we wtorek w komunikacie.

Wrzesień 2009 r. był szóstym z kolei miesiącem poprawy nastrojów konsumenckich polskiego społeczeństwa - podał GUS we wtorek w komunikacie.

"Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, zwiększył się do poziomu -19,2 proc." - napisano w komunikacie Urzędu.

"W porównaniu do sytuacji w marcu, w którym zanotowano najniższą wartość tego wskaźnika w tym roku, bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej poprawił się już o 11,1 pkt proc. i przybliżył się do poziomu notowanego w styczniu tego roku (-18,9 pkt proc.)" - dodano.

Z badań koniunktury konsumenckiej wynika, że wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, osiągnął poziom -27,9.

Reklama

"W porównaniu do marca, w którym zanotowano najniższą wartość również tego wskaźnika, wzrósł on o 14,3 pkt proc. i przekroczył poziom notowany w styczniu 2009 r. (-31,6) o 3,7 pkt proc., ale w dalszym ciągu nie osiągnął poziomu notowanego w końcu 2008 r." - napisano.

Eksperci GUS podają, że obserwowane w ostatnich kilku miesiącach pozytywne tendencje zmian wskaźników ufności konsumenckiej dotyczą prawie wszystkich podstawowych czynników wpływających na kształtowanie poziomu i kierunku zmian konsumpcji gospodarstw domowych.

"Znaczną poprawę w ostatnich sześciu miesiącach zanotowano przede wszystkim w zakresie oceny osiągniętej ogólnej sytuacji gospodarczej kraju (w ostatnich 12 miesiącach), oczekiwanych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych, ogólnej sytuacji gospodarczej kraju i w poziomie bezrobocia (w najbliższych 12 miesiącach)" - podano w komunikacie.

"Niewielką i w dalszym ciągu powolną poprawę notuje się w zakresie osiągniętych zmian w sytuacji finansowej (w ostatnich 12 miesiącach) i oczekiwanych (w najbliższych 12 miesiącach) możliwości oszczędzania pieniędzy przez gospodarstwa domowe" - dodali autorzy badań.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: GUS | poprawa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »