Prawie dwie trzecie Polaków ma konto w banku

Prawie dwie trzecie Polaków (64 proc.) ankietowanych przez TNS OBOP ma konto oszczędnościowo-rozliczeniowe w banku. 79 proc. posiadaczy kont wybiera gotówkę najczęściej w bankomacie; a ponad 50 proc. dokonuje zakupów, płacąc kartą.

Prawie dwie trzecie Polaków (64 proc.) ankietowanych przez TNS OBOP ma konto oszczędnościowo-rozliczeniowe w banku. 79 proc. posiadaczy kont wybiera gotówkę najczęściej w bankomacie; a ponad 50 proc. dokonuje zakupów, płacąc kartą.

Konta bankowego nie ma 34 proc. badanych, a 2 proc. odmówiło odpowiedzi.

Wśród nastolatków konto ma tylko 14 proc., w grupie 20-latków - 74 proc., wśród 30-latków - 80 proc., 40-latków - 79 proc., 50-latków - 71 proc., a wśród osób w wieku 60 lat i więcej - 43 proc.

Konta mają przede wszystkim osoby z wykształceniem wyższym (89 proc.), średnim (76 proc.) i zawodowym (61 proc.). W grupie z wykształceniem podstawowym jest to 32 proc. badanych. Z badania wynika także, że konta posiada 54 proc. mieszkańców wsi oraz aż 78 proc. mieszkańców miast powyżej 500 tys. mieszkańców.

Reklama

54 proc. badanych deklaruje, że robiąc codzienne zakupy, korzysta z karty płatniczej, w tym 3 proc. płaci wyłącznie w ten sposób. W przypadku większych zakupów (np. sprzęt RTV, AGD) z karty płatniczej korzysta 52 proc. badanych, w tym 10 proc. wybiera wyłącznie tę formę. Karty płatnicze są najczęściej wykorzystywane przez 20- i 30-latków, mieszkańców dużych miast, osoby z wykształceniem wyższym i średnim.

Badanie TNS OBOP zostało przeprowadzone w dniach 3-6 grudnia 2010 r. wśród 1003 mieszkańców Polski, mających 15 lat i więcej.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: TNS OBOP | OBOP | TNS | kont
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »