Przygotowania do oferty WSiP

Na giełdę może trafić od 25 do 85% akcji Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych - powiedział Jan Rurański, prezes spółki.

Na giełdę może trafić od 25 do 85% akcji Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych - powiedział Jan Rurański, prezes spółki.

W piątek prezes WSiP nie chciał rozmawiać szczegółowo o poziomie i rodzajach inwestycji, przyszłych akwizycjach, planach finansowych na ten rok do momentu opublikowania prospektu emisyjnego. Zapowiedział, że zostanie udostępniony między 15 a 20 września.

13 września kończy się wyłączność negocjacji zakupu akcji WSiP, której resort skarbu udzielił konsorcjum Advent International i CA IB Pre IPO Investment 1. Po tym terminie zarząd WSiP rozpocznie spotkania z potencjalnymi inwestorami, bo dopiero wtedy zapaść może decyzja MSP, jaki pakiet akcji spółki będzie sprzedawany w publicznej ofercie. J. Rurański podtrzymał, że WSiP chcą brać udział w konsolidacji rynku. Obecnie udział firmy w rynku podręczników szacowany jest na ok. 30%.

Reklama

W listopadzie ubiegłego roku spółka przejęła kontrolę nad hurtownią książek Wkra (ma 99,86% akcji). Sytuacja finansowa hurtowni nie była dobra. W 2002 r. przy 53,9 mln zł przychodów jej strata netto sięgnęła 16,5 mln zł. Po pierwszym półroczu 2004 roku - 1,9 mln zł. J. Rurański stwierdził w piątek: - Można powiedzieć, że Wkra już jest na plusie. Ostateczny wynik będzie zależał od tego, jakie będą dwa najbliższe miesiące. Hurtownia zaplanowała na ten rok osiągnięcie dodatniego wyniku netto i dalszy wzrost przychodów ze sprzedaży.

Druga spółka zależna WSiP - warszawski Dom Książki - ma ten rok zakończyć wynikiem netto zbliżonym do zera. Jak mówi J. Rurański, w 2003 r. miał kilka milionów straty. To właśnie DK będzie realizował strategię rozbudowy detalicznej sieci sprzedaży. WSiP przejął kontrolę nad DK, inwestując w akcje tej firmy 8,1 mln zł.

Parkiet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »