PHARMENA (PHR): Raport miesięczny za listopad 2010 roku - raport 53

Zarząd Pharmena S.A. przekazuje raport miesięczny za listopad 2010 roku:


1. Opis tendencji i zdarzeń w otoczeniu Emitenta


Według Zarządu, w miesiącu listopadzie 2010 roku w otoczeniu Emitenta nie wystąpiły żadne zjawiska czy tendencje, które mogłyby mieć istotny wpływ na wyniki finansowe przedsiębiorstwa.


W miesiącu listopadzie 2010 roku Dział Badawczo-Rozwojowy Spółki kontynuował prace nad nowymi produktami oraz nad możliwymi zastosowaniami substancji czynnych objętych patentami i zgłoszeniami patentowymi należącymi do Spółki. Pharmena prowadziła także działania marketingowe mające na celu zwiększenie przychodów ze sprzedaży istniejących linii produktów.

Reklama

W miesiącu listopadzie 2010 roku kontynuowane we współpracy z Destum Partners były poszukiwania zagranicznych partnerów, który byliby zainteresowani dystrybucją gotowych produktów oferowanych przez Emitenta lub ich produkcją na podstawie udzielonej przez Emitenta licencji.


W miesiącu listopadzie 2010r. Pharmena opublikowała raport kwartalny za III kwartał 2010r. (raport okresowy nr 47/2010 z dnia 5 listopada 2010). Pharmena w okresie od 01.07.2010r. do 30.09.2010r. osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 2.160.977,27 zł. Są one wyższe o 18,44% od przychodów za analogiczny okres w roku 2009. Tak dynamiczny wzrost przychodów jest skutkiem coraz lepszej rozpoznawalności produktów (efekt przeprowadzonych akcji marketingowych) oraz poszerzenia sieci dystrybucji.

Istotny wpływ na wynik ze sprzedaży oraz na zysk z działalności operacyjnej osiągnięty w III kwartale 2010r. miały wysokie nakłady marketingowe oraz opłaty patentowe. Powyższe wydatki były znaczne większe, niż w analogicznym okresie w roku 2009r. Wzrost opłat patentowych wynika ze znacznie większej ilości zgłoszeń patentowych i patentów znajdujących się obecnie w posiadaniu Spółki.

W opinii Zarządu poniesione koszty będą skutkować osiągnięciem w przyszłości dodatkowych przychodów.

Emitent w związku z zakończeniem procesu konsolidacji istotnych aktywów projektu innowacyjnego leku przeciwmiażdżycowego (o rozpoczęciu konsolidacji Emitent informował w raporcie bieżącym nr 41/2010 z dnia 20 sierpnia 2010r) i dokonaniem przeglądu dokumentacji z nimi związanych, Zarząd Pharmena S.A. opublikował w dniu 23 listopada 2010 strategię rozwoju Spółki w okresie najbliższego roku (raport bieżący nr 50/2010 z dnia 23 listopada 2010).

Strategia rozwoju Pharmena S.A. zakłada, (poza rozwijaniem bieżącej działalności Spółki polegającej na produkcji innowacyjnych dermokosmetyków), prowadzenie działań w 3 zakresach:

Zakres Działanie Planowany termin realizacji*

I Przygotowanie do badań w fazie IIb projektu leku przeciwmiażdżycowego do VI 2011

Badania w fazie IIb projektu leku przeciwmiażdżycowego od VII 2011

II Powołanie konsorcjum firm doradczych do I 2011

Nawiązanie współpracy z BIG PHARMA w zakresie komercjalizacji projektu 1-MNA od II 2011

III Kontynuacja procesu komercjalizacji projektu dermokosmetycznego na nowych rynkach od XI 2010

* Emitent zastrzega, iż powyższe terminy realizacji poszczególnych działań mogą ulec zmianie ze względu na skomplikowany charakter w/w działań oraz występowanie czynników, na które Emitent nie ma bezpośredniego wpływu (np. decyzje administracyjne FDA).

W przedstawionej strategii rozwoju Zarząd Pharmena S.A. podsumował dotychczasowe wyniki badań klinicznych fazy I i IIa oraz możliwe dodatkowe zastosowania badanej substancji czynnej 1-MNA. Pierwotnie przewidywano działanie 1-MNA w zakresie leczenia dyslipidemii - choroby miażdżycowej charakteryzującej się zaburzenia profilu lipidowego u człowieka. Istnieje natomiast również prawdopodobieństwo zastosowania 1-MNA w leczeniu choroby niedokrwiennej serca, zakrzepicy, tzw. "ciężkich nóg", nadciśnienia płucnego, co zwiększa potencjalną wartość projektu 1-MNA w przypadku jego komercjalizacji. Rynek potencjalnych zastosowań 1-MNA jest szacowany na ok. 97 mld USD.


Przedstawiono również planowane dalsze działania w ramach projektu 1-MNA. Pharmena zamierza m.in. podjąć kroki w kierunku nawiązania współpracy z BIG PHARMA (największych międzynarodowych firm farmaceutycznych) w zakresie komercjalizacji w/w projektu. Proces ten powinien rozpocząć się w lutym 2011r.


Strategia rozwoju zakłada także dalsze działania w celu komercjalizacji projektu dermo kosmetycznego na nowych rynkach (zagranicznych). Może ona polegać na udzieleniu licencji na produkcję albo na znalezieniu dystrybutora produktów Spółki na nowych rynkach w całej Europie.


2. Realizacja celów emisji


W miesiącu listopadzie 2010 Pharmena S.A. wydatkowała środki na realizację celów emisji określonych w Dokumencie Informacyjnym. Prowadzone były badania na modelach zwierzęcych w celu ułatwienie doboru efektywnej dawki innowacyjnego leku przeciwmiażdżycowego w ramach projektu 1-MNA.


3. Zestawienie raportów publikowanych przez Emitenta w okresie od 01.11.2010r. do 30.11.2010r.


W okresie objętym niniejszym raportem Pharmena S.A. opublikowała następujące raporty w systemie EBI:


Raport bieżący nr 46/2010 z dnia 03-11-2010: Rezygnacja członka Rady Nadzorczej


Raport bieżący nr 47/2010 z dnia 05-11-2010: Raport za III kwartał 2010 r.


Raport bieżący nr 48/2010 z dnia 12-11-2010: Raport miesięczny za październik 2010


Raport bieżący nr 49/2010 z dnia 16-11-2010: Podpisanie umowy z audytorem


Raport bieżący nr 50/2010 z dnia 23-11-2010: Strategia rozwoju PHARMENA S.A.


W okresie objętym niniejszym raportem Pharmena S.A. nie opublikowała żadnego raportu w systemie ESPI.



4. Kalendarz inwestora dotyczący grudnia 2010


Do dnia 14.01.2011r. zostanie opublikowany raport miesięczny za grudzień 2010r.

Podstawa prawna: pkt. 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy z dnia 31 listopada 2008 r. - "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect".





Osoby reprezentujące spółkę:
Konrad Palka - Prezes Zarządu
Marzena Wieczorkowska - Wiceprezes Zarządu

GPW
Dowiedz się więcej na temat: PHARMENA | PHARMENA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »