RPP nie ta sama, ale... taka sama

Obserwacja poczynań naszej ukochanej Rady Polityki Pieniężnej zawsze dostarczała emocji jak, nie przymierzając, mecz w szachach błyskawicznych albo rozgrywka w bierkach elektrycznych pod wodą. Czas płynie, rada zmieniła swój skład, ale w tej mierze nic się nie zmieniło - ocenia komentator "Pulsu Biznesu" Kazimierz Krupa.

Obserwacja poczynań naszej ukochanej Rady Polityki Pieniężnej zawsze dostarczała emocji jak, nie przymierzając, mecz w szachach błyskawicznych albo rozgrywka w bierkach elektrycznych pod wodą. Czas płynie, rada zmieniła swój skład, ale w tej mierze nic się nie zmieniło - ocenia komentator "Pulsu Biznesu" Kazimierz Krupa.

Jego zdaniem, ostatnia decyzja o podwyżce stóp procentowych "wstrząsnęła" rynkami. O ile to, że była, rzeczywiście mogło zaskoczyć, o tyle już jej wysokość, mogła tylko rozśmieszyć. Najbardziej życzliwi naszym gniewnym monetarystom określają te decyzję (wysokość podwyżki stóp) jako salomonową. Bardziej bezkompromisowi zastanawiają się, po co było jeść te żabę.

Problemem, od zawsze, była komunikacja Rady Polityki Pieniężnej z otoczeniem(...) Wraz z przyjściem na szefa NBP, a tym samym primus inter pares w RPP , Leszka Balcerowicza, sytuacja się nie poprawiła. Niektórzy mówią, że porozumienie się z prof. Balcerowiczem było stosunkowo łatwe dopóki nie poszedł "w politykę" i nie zaczęli uczyć go "uśmiechania się".

Reklama

Ponieważ grymas ten był tak zasadniczo sprzeczny z naturalną mimiką profesora - zaczęły się kłopoty. Teraz nowa RPP, z bagażem doświadczeń poprzedniej, której - przypomnijmy - ani razu nie udało się trafić w określony przez siebie cel inflacyjny, buduje swój wizerunek i swoją wiarygodność od nowa. Już się boimy - konkluduje komentator "PB".

PAP/PulsBiznesu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »