KROSNO (KROSNO (KRS)): Strategia działalności Spółki na lata 2000-2005 - raport 36
Zarząd KHS "KROSNO" S.A. informuje, iż Rada Nadzorcza na posiedzeniu w dniu
1.09.2000r. przyjęła zaproponowaną przez Zarząd strategię działalności Spółki
na lata 2000-2005.
Misją Spółki w tym okresie będzie kompletna, komfortowa,kompetentna oferta
i obsługa klienta.
Celemi strategicznymi jakie Zarząd stawia sobie do realizacji są między
innymi :
? zwiększenie udziału w rynku krajowym szkła gospodarczego formowanego
ręcznie o 16%
? zwiększenie udziału w rynku krajowym szkła gospodarczego formowanego
automatycznie o 12%,
? zwiększenie wolumenu obsługiwanego eksportu o 59,5%
? utrzymanie dotychczasowych udziałów w rynku krajowym w zakresie
produkcji szkła technicznego i włókna szklanego,
? przygotowanie organizacji i procedur operacyjnych pozwalających na
utrzymanie przewagi nad potencjalnymi konkurentami.
Realizacja rekomendacji z przygotowanej strategii wymagać będzie nakładów
inwestycyjnych rzędu 150 mln zł, finansowanych głównie ze środków własnych tj.
zysku i amortyzacji.
Efektem strategii będzie systematyczna poprawa uzyskiwanych wyników
finansowych, aż do spodziewanego podwojenia obecnie uzyskiwanej marży zysku
netto.
Sposobem osiągnięcia wyznaczonych celów będzie wdrożenie efektywnej i
dynamicznej strategii w zakresie handlu i marketingu opartej na dalszym
promowaniu już dziś dobrze rozpoznawalnej marki "KROSNO" S.A.
Planujemy zrestrukturyzować sposób dystrybucji wyrobów na rynku krajowym,
powołać własne biuro obsługujące kompleksowo handel zagraniczny,
zintensyfikować handel na rynkach wschodnich. Jednocześnie wdrażać będziemy
szereg rekomendacji obniżających koszty produkcji i poprawiających wydajność
pracy - zapisanych w sposób szczegółowy w strategii na lata 2000-2005.
Przyjęta strategia jest otwartym programem wyznaczającym drogę ku
zwiększaniu wartości Spółki. Będzie przez Zarząd Spółki uzupełniana w miarę
zmieniających się warunków otoczenia i zdobywanego doświadczenia.