ARTERIA (ARR): Strategia Rozwoju Spółki wraz z prognozą wyników finansowych na 2008 rok - raport 64

Raport bieżący nr 64/2007
Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe

STRATEGIA ROZWOJU SPÓŁKI ARTERIA S.A.

WRAZ Z PROGNOZĄ WYNIKÓW FINANSOWYCH NA ROK 2008

Zgodnie z zapowiedzią dokonaną w raporcie okresowym za II kwartał 2007 r., Zarząd Spółki Arteria S.A. podaje niniejszym do wiadomości założenia strategii rozwoju wraz z prognozą finansową na 2008 rok, obejmującą poziom przychodów i zysku netto na poziomie skonsolidowanym.

Cele strategiczne Spółki Arteria S.A.

Reklama

Średnio i długookresowym celem strategicznym Spółki Arteria S.A. jest rozbudowa ogólnopolskiej sieci sprzedaży detalicznej typu multibrand, oferującej w swoich punktach produkty i usługi z obszaru telekomunikacji komórkowej, telekomunikacji stacjonarnej (w tym dostęp do Internetu) oraz telewizji cyfrowej. Zarząd Spółki zamierza skoncentrować się w kolejnych kwartałach na rozwoju silnej marki konsumenckiej oraz zdobyciu i utrzymaniu wiodącej pozycji w tym segmencie usług.

Arteria S.A. dysponuje odpowiednim potencjałem technologicznym oraz kompetencjami, które umożliwiają ekspansję rynkową oraz systematyczne powiększanie wartości posiadanych aktywów. Wiąże się to z koniecznością dalszej rozbudowy sieci punktów sprzedaży oraz z systematycznym zwiększaniem poziomu inwestycji w zakresie oferowanych produktów. Alokacja przewidywanych wydatków inwestycyjnych na ten cel będzie realizowana przez Zarząd w obszarach posiadających najwyższy potencjał wzrostu. Rozwój sprzedaży detalicznej to priorytet w strategii rozwoju Spółki. Sprzyja temu wzrastający popyt na tego typu produkty i usługi na rynku polskim.

Nadrzędnym celem działań prowadzonych przez Zarząd będzie zapewnienie długofalowych korzyści dla Akcjonariuszy Spółki. Dlatego efektem zakładanej strategii ma być dynamiczny wzrost przychodów oraz wzrastający poziom masy marży, która zapewni Akcjonariuszom Spółki systematyczny wzrost zysku przypadającego na jedną akcję.

Potencjał rozwojowy Spółki Arteria S.A.

Spółka Arteria S.A. - pozyskując środki z emisji publicznej - otrzymała możliwość rozwoju w nowym modelu biznesowym, opartym na wzajemnie przenikających się i komplementarnych kanałach sprzedaży. Jego punktem wyjścia była aktywność w zakresie usług outsourcing’u i wsparcia sprzedaży, stanowiącym do tej pory główne źródło przychodów Spółki.

Ośrodkiem tego modelu, a zarazem centrum logistycznym i zarządczym dla poszczególnych aktywności Spółki jest własne call center zlokalizowane w dwóch ośrodkach - w Warszawie oraz w uruchamianym od października br. w Gliwicach. Łącznie posiadać ono będzie 300 stanowisk, pracujących w systemie dwuzmianowym przy stale zwiększającej się produktywności. Plany strategiczne przewidują stopniową alokację central telefonicznych z centrum Polski do aglomeracji katowickiej. Wpłynie to korzystnie zarówno na wydajność operacyjną call center jak i na obniżenie kosztów jego funkcjonowania.

Tak działający model sprzedażowy, integrujący call center z terenowymi strukturami sprzedaży, wsparty odpowiednią technologią, daje Spółce Arteria SA znaczące przewagi konkurencyjne w stosunku do innych sieci detalicznych, działających w tym obszarze.

Strefy Usług

Obecnie Zarząd Spółki Arteria S.A. skupia się na rozwijaniu nowych obszarów działalności, kładąc główny nacisk na rozbudowę detalicznej sieci sprzedaży. Jej podstawą będzie 38 punktów w sieci Media Saturn Holding, obsługujących od marca 2007 roku sprzedaż produktów operatora komórkowego Play, a następnie także telewizji nowej generacji "n". Zarząd Spółki Arteria S.A., wdrażając założone cele, przystąpi od października br. (po podpisaniu umowy z Media Saturn Holding) do organizowania ogólnopolskiej sieci Stref Usług. Będzie to sieć punktów sprzedaży, zlokalizowanych we wszystkich lokalizacjach Media Markt i Saturn na terenie kraju. Strefy Usług, zarządzane przez Spółkę Arteria S.A., prowadzić mają sprzedaż typu multibrand, oferując produkty i usługi w trzech obszarach: telekomunikacji komórkowej, telekomunikacji stacjonarnej oraz telewizji cyfrowej. Plany zakładają ofertę dwóch, a od połowy 2008 roku trzech produktów z każdego z wymienionych obszarów. Założenia projektu przewidują dynamiczną ekspansję sieci, której potencjał będzie wzrastał systematycznie wraz z rozbudową sieci Media Markt i Saturn na terenie całej Polski. Na koniec roku Arteria S.A. będzie obsługiwać 42 punkty sprzedaży w sieci Media Saturn Holding. W ciągu kolejnych 12 miesięcy zostanie ona poszerzona o 10, aby do końca 2009 roku osiągnąć około 60 punktów sprzedaży.

Sieć sprzedaży pod własną marką

Strategia dalszego rozwoju Spółki Arteria S.A. zakłada jednocześnie rozwijanie sieci sprzedaży pod własną marką. Oferta handlowa tych punktów odpowiadać będzie produktom dostępnym równolegle w Strefach Usług. Budowa silnej marki konsumenckiej Arterii S.A. będzie prowadzona przy zastosowaniu sprawdzonych strategii promocyjnych, innowacyjnych form reklamy oraz spójnej strategii sprzedaży. Kolejne punkty własnej sieci sprzedaży Spółki Arteria S.A., umiejscawiane będą w możliwie najatrakcyjniejszych lokalizacjach, głównie w centrach handlowych dużych miast. Ich liczba będzie systematycznie wzrastać. Plany przewidują jej rozwój z poziomu 11 punktów działających na koniec września br., do co najmniej 15 placówek na koniec 2007 r. W I kwartale przyszłego roku, sieć ma zostać rozszerzona do co najmniej 20 lokalizacji. Docelowe plany ekspansji (na rok 2008) zakładają, iż na koniec września 2008 roku, Arteria S.A. zamierza dysponować co najmniej 40 punktami tworzącymi własną sieć sprzedaży.

Sprzedaż bezpośrednia

Strategicznym obszarem aktywności Spółki Arteria SA jest także obszar usług sprzedaży bezpośredniej, prowadzonej w sektorze usług finansowych. Bazą do rozwoju działalności w tym segmencie było podpisanie w pierwszym półroczu br. umowy z Citibank Handlowy S.A., której przedmiotem jest sprzedaż produktów finansowych dedykowanych klientom detalicznym, a następnie zakup 75% udziałów Spółki Rigall Distribution Sp. z o.o. - autoryzowanej sieci agencyjnej tego banku. Spółka ta prowadzi sprzedaż oraz promocję produktów bankowych (głównie kart kredytowych) za pośrednictwem sieci przedstawicieli handlowych, samodzielnych punktów obsługi sprzedaży, biur handlowych oraz konsultantów na terenie całego kraju.

Akwizycje

Prezentowana strategia rozwoju Spółki Arteria S.A. poza dynamicznym wzrostem organicznym, przewiduje także dalszą rozbudowę Grupy Kapitałowej, realizowaną poprzez przejmowanie innych podmiotów, komplementarnych do modelu biznesowego Spółki. W związku z budowaniem własnej marki konsumenckiej, Zarząd Arteria S.A. zamierza pozyskać do swojej grupy agencję marketingową wyspecjalizowaną w projektach wspierania sprzedaży. Spółka nie wyklucza jednocześnie akwizycji w obszarze działających już na rynku detalicznych sieci sprzedaży średniej wielkości. Znaczącym wsparciem zasobów mogą okazać się akwizycje na rynku m.in. dealerów komórkowych oraz detalistów hardware’u.

Obszary komplementarne

Kolejnym kierunkiem strategicznego rozwoju Spółki Arteria S.A. przewidywanym na kolejne kwartały, jest nasilenie aktywności w obszarze poszukiwania spółek i podmiotów oferujących usługi instalacyjne i serwisowe, które mogłyby się stać przedmiotem potencjalnych akwizycji. Stanowiłoby to uzupełnienie dla oferty prezentowanej w ramach detalicznej sieci sprzedaży. Ich ewentualne włączenie w struktury operacyjne Spółki Arteria S.A., pozwoliłoby zbudować komplementarną oraz unikalną na polskim rynku ofertę, łączącą w sobie możliwość zakupu towarów z obszaru telekomunikacji, a przede wszystkim telewizji cyfrowej, z możliwością ich późniejszej instalacji u klienta.

Outsourcing sprzedaży

Zgodnie z zakładaną strategią rozwoju, istotnym obszarem aktywności Spółki Arteria S.A. ma być systematyczny wzrost w obszarze usług outsourcing’u i wsparcia sprzedaży. Opiera się on na zintegrowanym modelu zarządzania sprzedażą, realizowanym przy wsparciu własnego, 300- stanowiskowego call center oraz posiadanego potencjału technologicznego. W związku z dużym potencjałem rozwojowym tego rynku, Spółka przewiduje stabilny wzrost przychodów i zysków w tym obszarze działalności oraz systematyczne powiększanie portfela klientów.

Prognoza na 2008 rok

Szybki rozwój Spółki Arteria S.A., spowodowany ewolucją przyjętego modelu biznesowego, podążającego w kierunku rozbudowy detalicznej sieci sprzedaży, spowodował w połowie 2007 roku, konieczność dokonania korekty prognozy oraz podniesienia planowanego w prospekcie emisyjnym poziomu przychodów na koniec 2007 roku. Po dokonanej korekcie, prognozowany poziom przychodów na koniec 2007 roku wynosi 50,0 mln zł (według poprzedniej obowiązującej prognozy było to 18,3 mln zł). Zarząd Spółki nie zdecydował się równocześnie na zmianę pozostałych parametrów prognozy finansowej, podtrzymując prognozę zysku, przedstawioną w prospekcie emisyjnym w wysokości 3 mln zł.

Plany budżetowe na 2008 rok przewidują dalszy, dynamiczny wzrost poszczególnych pozycji finansowych. Zarząd Spółki podaje do wiadomości, iż po przyjęciu założeń opisanych w powyższej strategii rozwoju prognozuje, iż planowany poziom przychodów skonsolidowanych Grupy Kapitałowej Arteria S.A., w skład której poza Arterią S.A. wchodzi także Spółka Rigall Distribution Sp. z o.o., (Arteria S.A. jest właścicielem 75% udziałów) wynosi 90 mln zł, natomiast planowany poziom zysku netto, odpowiednio 5 mln zł.

Zarząd Spółki Arteria SA analizując w okresach kwartalnych założenia przyjęte przy opracowaniu niniejszej prognozy, w oparciu o uzyskane wyniki, na bieżąco dokonywać będzie oceny możliwości realizacji powyższej prognozy na 2008 rok oraz wcześniej ogłoszonych prognoz dotyczących wyników w 2007 roku. Informacje dotyczące oceny możliwości realizacji prognozy będą zamieszczane w kolejnych raportach kwartalnych.
Wojciech Bieńkowski - Prezes Zarządu

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »