Szwajcarzy w Ameryce

Największym problemem dla wielkich koncernów farmaceutycznych będzie w najbliższych latach wygasanie patentów na kluczowe dla nich leki. Jednak zdaniem analityków Novartis jest na razie zagrożony przez ten proces w mniejszym stopniu od swoich rywali.

Największym problemem dla wielkich koncernów farmaceutycznych będzie w najbliższych latach wygasanie patentów na kluczowe dla nich leki. Jednak zdaniem analityków Novartis jest na razie zagrożony przez ten proces w mniejszym stopniu od swoich rywali.

Większość firm farmaceutycznych okazała się odporna na kryzys, który odbił się w zeszłym roku na stanie światowej gospodarki. Dla niektórych spośród nich (Pfizer, Sanofi) okazał się nawet wyjątkowo dobry. Firmą z tej branży, która zaprezentowała się wyjątkowo dobrze, był również szwajcarski Novartis - który jest dziś trzecią co do wielkości europejską firmą sektora.

Szwajcarska grupa poinformowała wczoraj, że jej zysk netto wzrósł w 2001 roku o 8 proc. do 7 mld CHF. Zarówno zysk, jak i sprzedaż grupy osiągnęły najwyższe poziomu w historii firmy. Novartis osiągnął sukces głównie dzięki kilku rynkowym przebojom (jak lek przeciw nadciśnieniu - Diovan, którego sprzedaż wzrosła w ciągu roku o 15 proc.) i konsekwentnemu wprowadzaniu nowych produktów. Najważniejsza okazała się jednak udana ekspansja na rynek amerykański. W zeszłym roku sprzedaż w USA, stanowiła już 43 proc. wszystkich obrotów szwajcarskiej grupy.

Reklama

Największym problemem dla wielkich koncernów farmaceutycznych będzie w najbliższych latach wygasanie patentów na kluczowe dla nich leki. Jednak zdaniem analityków Novartis jest na razie zagrożony przez ten proces w mniejszym stopniu od swoich rywali.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: Szwajcarzy | Szwajcar | leki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »