Trudne wybory w zarządzaniu

Trudne wybory pojawiają się w codziennym zarządzaniu przedsiębiorstwem. Decyzje podejmowane jednak w czasach kryzysu wydają się być nie tylko brzemienne w skutkach, ale i obarczone dużym ryzykiem popełnienia błędu - do takich konkluzji doszli uczestnicy seminarium na temat: "Trudne wybory w zarządzaniu".

Trudne wybory pojawiają się w codziennym zarządzaniu przedsiębiorstwem. Decyzje podejmowane jednak w czasach kryzysu wydają się być nie tylko brzemienne w skutkach, ale i obarczone dużym ryzykiem popełnienia błędu - do takich konkluzji doszli uczestnicy seminarium na temat: "Trudne wybory w zarządzaniu".

Trudne wybory z zarządzaniu

Uczestnicy: Aleksander Kwiatkowski - Partner Zarządzający, IBM Business Consulting Services

Prof. Witold Orłowski - Doradca Ekonomiczny Prezydenta RP

Alicja Kłos - Członek Zarządu BRE Bank

Anna Seńko -

Marcin Hejka - Inlet Capital Manager, Intel Poland Development

Aleksander Kwiatkowski

Trudne wybory najczęściej pojawiają się w okresie trudnym dla przedsiębiorstwa, np. w obliczu zagrożenia bankructwem. W takiej sytuacji znalazł się IBM w latach 70 -tych. Firma musiała zdecydować: czy kierujący firmą powinien pochodzić z wewnątrz, czy z zewnątrz firmy, czy firmę należy podzielić na mniejsze spółki. Jak pozycjonować przedsiębiorstwo na nowo. Właściwe decyzje restrukturyzacyjne pozwoliły przetrwać firmie i odnieść sukces.

Reklama

Prof. Witold Orłowski

Trudne wybory towarzyszą funkcjonowaniu gospodarki w każdych jej realiach. Na początku lat 90-tych firmy stały przed wyborem, co produkować by w ogóle przetrwać. Połowa lat 90-tych to boom gospodarczy i rosnąca konkurencja. Pojawił się problem poprawy jakości produkcji i reakcji na działania konkurencji. Ostatnie lata spowolnienia gospodarczego przyniosły trudne wybory związane np. z redukcją kosztów. Obecnie wciąż menedżerowie stoją przed trudnymi wyborami: jak przygotować się do funkcjonowania na unijnym rynku, do rosnącej konkurencji, jaką zastosować strategię.

Anna Sieńko

Wybory, przed jakimi stoją przedsiębiorstwa nie zmieniają się, zmieniają się same przedsiębiorstwa. Wcześniej priorytetem firmy była produkcja, której towarzyszyła administracja i księgowość. Obecnie pojawiły się nowe działy: marketing, dystrybucja, zarządzanie zasobami ludzkimi. Tak rozbudowana struktura jest kosztowna. Jednym z możliwych wyborów i jednocześnie jednym z najtrudniejszych jest outsourcing oraz optymalizacja kosztów.

Marcin Hejko

W okresie prosperity łatwo jest wzrastać, ale jednocześnie trudno uzyskać przewagę. Szansą jest okres kryzysu gospodarczego. Jest to czas, który można wykorzystać nie tylko na redukcję kosztów, ale i na inwestowanie w przyszłość, aby być przygotowanym na wzrost popytu. Okres kryzysu wymusza typowanie tych działów firmy gdzie należy poczynić największe oszczędności.

Podsumowanie

Trudne wybory pojawiają się w codziennym zarządzaniu przedsiębiorstwem. Decyzje podejmowane jednak w czasach kryzysu wydają się być nie tylko brzemienne w skutkach, ale i obarczone dużym ryzykiem popełnienia błędu. W okresie kryzysu wybory nie powinny więc tylko dotyczyć tego jak optymalizować koszty ale jak lokować ograniczone zasoby. Tak rozumiany kryzys jest więc szansą dla przedsiębiorstwa, które dokonując właściwych wyborów może osiągnąć sukces dystansując konkurencję w okresie nadchodzącej prosperity.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wybory | uczestnicy | firmy | przedsiębiorstwa | trudne wybory
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »