Wojna PKP z CTL Logistics

PKP Cargo będzie przewozić części samochodowe KIA od granicy słowackiej do granicy z Obwodem Kaliningradzkim - poinformował przewoźnik w komunikacie. Prywatna firma CTL Logistics, która zajmuje się przewozem części, zarzuca PKP Cargo naruszenie etyki biznesowej.

PKP Cargo będzie przewozić części  samochodowe KIA od granicy słowackiej do granicy z Obwodem  Kaliningradzkim - poinformował przewoźnik w komunikacie.  Prywatna firma CTL Logistics, która zajmuje się przewozem części,  zarzuca PKP Cargo naruszenie etyki biznesowej.

PKP Cargo została wybrana przez słowackiego przewoźnika towarowego ZSSK Cargo na partnera w realizacji dostaw części samochodowych w kontenerach z Żyliny na Słowacji do zakładów KIA Motors w Czerniachowsku w Obwodzie Kaliningradzkim - podał przewoźnik w komunikacie.

Przewozy na polskim odcinku trasy PKP Cargo będzie realizowała od 22 lipca do końca br., z możliwością przedłużenia.

Obecnie części samochodowe KIA są przewożone przez prywatnego przewoźnika CTL Logistics, jednak firma ta napotkała na kłopoty na granicy rosyjskiej już przy pierwszym transporcie na początku lipca. CTL zarzuciła wówczas PKP Cargo, że zablokowało ono przejazd transportu na stronę rosyjską. PKP Cargo zaprzeczyło. Ostatecznie po kilkudniowym postoju transport wjechał do Rosji.

Reklama

Jak dowiedziała się PAP w CTL, od 16 lipca pod granicą z Obwodem Kaliningradzkim stoi trzeci transport, który również nie może wjechać do Rosji.

Zdaniem rzecznika prasowego PKP Cargo Jacka Wnukowskiego, firma ta nie blokuje CTL Logistics, a jedynie realizuje umowę zawartą z przewoźnikiem rosyjskim. Według niego, to przewoźnik słowacki zwrócił się do PKP Cargo z pytaniem o zorganizowanie przewozu.

"PKP Cargo zastrzegając dla siebie prawo do przewozów przez granicę, odmawia CTL przyjęcia przesyłek do przewozu, mimo obowiązku określonego w Prawie Przewozowym. Postępowanie PKP CARGO narusza zasady konkurencji i etyki biznesowej" - ocenia CTL w komunikacie przesłanym PAP.

Jak informuje CTL, firma ta, podpisując kontrakt, podjęła się przeniesienia przewozów z transportu samochodowego na kolejowy, co stanowiło ważny element umowy.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: PKP | cargo | przewoźnik | wojna | firma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »