Wpływ korporacji na ochronę środowiska

W czasach, gdy coraz więcej osób przywiązuje sporą wagę do ekologii, firmy muszą reagować szybko. W jaki sposób wielcy gracze mogą przysłużyć się ochronie środowiska?

W czasach, w których coraz częstsze są anomalie pogodowe wywoływane zmianami środowiskowymi i w których istnieje realny problem z zanieczyszczeniem i składowaniem ogromnych ilości odpadów, konsumpcyjny tryb życia powoli odchodzi do lamusa. Znacznie więcej konsumentów zwraca uwagę na to, jak ich działania i wybory oddziałują na środowisko naturalne.

Wielu z nich rezygnuje z produktów dużych marek, ponieważ postrzegają ich jako przyczynę nadprodukcji odpadów. Jednak część firm z dużym wyprzedzeniem odpowiada na potrzeby swoich konsumentów, wprowadzając odpowiedzialną i zrównoważoną produkcję swoich produktów i politykę całej firmy. W nowej "Strategii Zrównoważonego Rozwoju 2030" ogłoszonej przez Procter & Gamble pojawiły się nowe cele dotyczące marek, łańcucha dostaw, społeczeństwa, a także samych pracowników.

Reklama

Marki

Już od wielu lat producent marek takich jak Always, Head & Shoulders, Pantene, Pampers czy Tide jest liderem w branży, jeśli chodzi o kwestie związane z ochroną środowiska. Ponad 80 procent fabryk osiągnęło zerowy poziom odpadów przemysłowych trafiających na wysypiska, a do produkcji opakowań kosmetyków marka Head & Shoulders wykorzystuje odpady plastikowe zbierane z plaż. W nowej strategii koncern chce pójść jeszcze dalej.

Jednym z celów P&G do 2030 roku będzie wprowadzenie opakowań w 100 procentach przeznaczonych do recyklingu lub ponownego wykorzystania surowców, z których zostały wykonane. Oprócz tego, spółka ma zamiar zaprezentować w sposób przejrzysty składniki wszystkich produktów oferowanych przez marki Procter & Gamble.

Łańcuch dostaw

Jakie zmiany firma jeszcze proponuje wprowadzić, tak by wpływ na środowisko był jeszcze bardziej pozytywny? Fabryki producenta planują obniżyć o połowę emisję gazów cieplarnianych oraz zwiększyć wykorzystanie energii odnawialnej. Do 2030 roku tego typu zasilanie ma być stosowane we wszystkich fabrykach.

Oprócz tego, spółka planuje pozyskanie co najmniej 5 miliardów litrów wody z tzw. źródeł "okrężnych". Oznacza to, że woda z obiegu zamkniętego będzie poddawana ciągłemu procesowi uzdatniania, a następnie będzie wprowadzana z powrotem do systemu produkcji. Pozwoli to znacząco ograniczyć poziom zużycia wody w procesie wytwarzania.

Społeczeństwo

Poza własnymi działaniami, istotna jest również edukacja ekologiczna, która zwiększy świadomość ludzi. Z tego powodu firma Procter & Gamble deklaruje, że będzie kontynuować współpracę z organizacjami mającymi realny wpływ na ochronę środowiska.

Celem tego typu partnerstw jest nie tylko edukacja i recykling, ale również ograniczenie zanieczyszczenia, odnowa lasów tropikalnych, a także ochrona zasobów wodnych najważniejszych akwenów na świecie.

Pracownicy

Wszelkie zmiany należy zacząć od siebie. Jeśli firma chce edukować ludzi w zakresie ekologii, powinna najpierw zaangażować w to swoich pracowników. W nowej strategii spółka postanowiła włączyć wszelkie działania w tym zakresie do systemów ocen pracowniczych.

Będą oni wyposażeni w odpowiednie narzędzia oraz zachęcani do codziennej pracy na rzecz ochrony środowiska. Dla osób zaangażowanych przewidziane są nagrody, które mają zachęcić pracowników do powstawania i realizacji ich pomysłów.

Jak to wygląda w Polsce?

Wszelkie wyżej wymienione działania zostały zaplanowane w "Strategii Zrównoważonego Rozwoju 2030" stworzonej przez Procter & Gamble. Jak sytuacja wygląda w tej chwili na naszym rodzimym podwórku?

Już teraz spółka ma się czym pochwalić. Obecnie żadna z fabryk w Polsce nie wysyła odpadów przemysłowych na wysypiska śmieci. Dzięki partnerstwom z innymi podmiotami, jak np. z Aminex, plastikowe fragmenty pozostałe przy produkcji rączek do maszynek Gillette są przetwarzane na granulat, z których powstaje tworzywo, służące do produkcji plastikowych przedmiotów do gospodarstwa domowego takich jak wieszaki do ubrań lub doniczki, a odpady z produkcji pieluszek Pampers - po przetworzeniu wykorzystuje się jako wypełniacze do kartonów. Ponadto w zakładach należących do Procter & Gamble w Łodzi i Aleksandrowie Łódzkim energia odzyskiwana z procesów produkcji jest ponownie wykorzystywana do ogrzewania budynków. To jedynie kilka przykładów spośród licznych wdrożeń jakie już zrealizowała firma.

- Wierzymy, że P&G może stać się motorem dobrych zmian. Z jeszcze większą świadomością chcemy służyć naszym konsumentom i pomóc im odpowiedzialnie korzystać z naszych produktów" - podsumował nową strategię David Taylor, globalny CEO Procter & Gamble.

Materiał powstał przy współpracy z firmą Procter&Gamble

Informacja prasowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »