Zysk Handlowego lepszy od oczekiwań

Zysk netto grupy Banku Handlowego w drugim kwartale 2007 roku wzrósł do 242,1 mln zł z 107,7 mln zł rok wcześniej - poinformował bank w komunikacie. Zysk okazał się o 47,6 proc. lepszy od oczekiwań rynku, który spodziewał się, że wyniesie on 164 mln zł.

Zysk netto grupy Banku Handlowego w drugim  kwartale 2007 roku wzrósł do 242,1 mln zł z 107,7 mln zł rok  wcześniej - poinformował bank w komunikacie. Zysk okazał się o  47,6 proc. lepszy od oczekiwań rynku, który spodziewał się, że  wyniesie on 164 mln zł.

Oczekiwania siedmiu biur maklerskich co do zysku netto za II kwartał wahały się od 129 mln zł do 178 mln zł.

W pierwszym półroczu 2007 roku zysk netto grupy Banku Handlowego wzrósł do 439,6 mln zł z 343,7 mln zł rok wcześniej.

Zysk brutto w II kwartale wzrósł do 300 mln zł i również okazał się o blisko 50 proc. większy od prognoz rynkowych na poziomie 205 mln zł.

Zysk brutto segmentu bankowości komercyjnej i inwestycyjnej wyniósł w II kwartale 2007 roku 223,9 mln zł, natomiast bankowości detalicznej 76,1 mln zł.

Reklama

Zysk brutto rok wcześniej, w II kwartale 2006 roku wyniósł 141,2 mln zł, z czego na bankowość komercyjną i inwestycyjną przypadło 102 mln zł zysku, a na detaliczną 39 mln zł.

Wpływ na poziom wyników w pierwszym półroczu 2007 roku miało 44 mln zł zysku ze sprzedaży mniejszościowego pakietu akcji spółki NFI Empik Media & Fashion, sprzedaży akcji MasterCard oraz akcji spółki Stalexport. Dodatkowo w I połowie 2007 roku utworzono rezerwę w wysokości 10 mln zł na karę nałożoną przez UOKIK w związku z postępowaniem dotyczącym opłat interchange.

Bank podał, że po wyłączeniu wpływu transakcji jednorazowych wzrost zysku brutto w I półroczu 2007 roku w stosunku do analogicznego okresu 2006 roku wynosił 59 proc., natomiast wzrost zysku netto 65 proc.

Wynik odsetkowy banku w II kwartale wyniósł 293,2 mln zł i okazał się zgodny z oczekiwaniami analityków, którzy liczyli, że wyniesie on 297 mln zł.

Wynik z prowizji w drugim kwartale 2007 roku wyniósł 185,2 mln zł i także był zgodny z szacunkami rynku, który spodziewał się 187 mln zł.

Pod koniec pierwszego półrocza 2007 roku liczba wydanych kart kredytowych segmentu detalicznego wyniosła prawie 730 tys., co oznacza wzrost o 19 proc. w porównaniu do stanu z przed roku. W samym II kwartale 2007 roku Bank Handlowy sprzedał ponad 52 tys. nowych kart i był to pod tym względem najlepszy kwartał w historii banku.

Pod koniec czerwca 2007 roku liczba wydanych kart partnerskich Citibank-BP wyniosła ponad 134 tys.

Obecnie klienci korporacyjni Banku Handlowego obsługiwani są obecnie w 121 oddziałach, klienci detaliczni w 116, a klienci CitiFinancial w 111 placówkach.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: bank | Netto | oczekiwania
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »