Leo Express proponuje zmianę rozkładu

Czeski prywatny przewoźnik zaproponował Urzędowi Transportu Kolejowego nowy rozkład jazdy, który ma niestanowić konkurencji dla PKP Intercity - z odjazdami ok. 4:30 z Krakowa i ok. godz. 16 z Pragi. Pociągi miałyby kursować raz na dobę we wszystkie dni tygodnia.

Jak informował kilka dni temu "Rynek Kolejowy", Leo Express ma już skompletowaną załogę maszynistów polskojęzycznych z potrzebnymi uprawnieniami oraz spolonizowany tabor. Do uruchomienia przewozów brakuje mu dopuszczenia do eksploatacji pociągów Flirt oraz uzyskania decyzji o dostępie do torów z Urzędu Transportu Kolejowego.

Członek zarządu i dyrektor Leo Express Polska Peter Jančovič zapowiadał na portalu "Rynku Kolejowego" zmianę proponowanych dla pociągów Kraków-Praga-Kraków godzin odjazdów. Jak tłumaczył, przewoźnik zmienił swój wniosek po rozmowach z pozostałymi polskimi przewoźnikami.

Reklama

Wyjazd z Krakowa nad ranem

Awizowana przez nas korekta wniosku została już opublikowana przez UTK. Przewoźnik wskazał, że planowaną usługę chciałby wykonywać od 10 grudnia 2017 r. do 9 grudnia 2022 r. Pociągi miałyby kursować raz na dobę we wszystkie dni tygodnia.

Zaktualizowany rozkład zakłada odjazdy ze stacji Kraków Główny o 4:44 i zatrzymania na przystankach: Krzeszowice (5:31 - 5:32), Trzebinia (5:52 - 5:53), Jaworzno Szczakowa (6:17 - 6:18), Mysłowice (6:30 - 6:31), Katowice (6:45 - 6:49), Katowice Ligota (6:56 - 6:56), Tychy (7:05 - 7:06), Pszczyna (7:19 - 7:20), Zebrzydowice (7:45 - 7:46), Bohumín (8:03 - 8:12), Ostrava hl. n. (8:19 - 8:21), Ostrava-Svinov (8:27 - 8:28), Studénka (8:37 - 8:37), Suchdol nad Odrou (8:43 - 8:43), Hranice na Moravě (8:55 - 8:55), Přerov (9:10 - 9:14), Olomouc hl. n. (9:28 - 9:28), Zábřeh na Moravě (9:49 - 9:49), Pardubice hl. n. (10:41 - 10:41), Kolín (11:02 - 11:02), Praha-Libeň (11:32 - 11:32) oraz Praha hl. n. (11:39).

W drodze powrotnej pociąg ruszałby z Pragi o 16:10 z przystankami: Praha-Libeň (16:17 - 16:17), Kolín (16:46 - 16:46), Pardubice hl. n. (17:05 - 17:05Zábřeh na Moravě (17:58 - 17:58), Olomouc hl. n. (18:20 - 18:20), Přerov (18:32 - 18:36), Hranice na Moravě (18:54 - 18:54), Suchodol nad Odrou (19:07 - 19:07), Studénka (19:14 - 19:14), Ostrava-Svinov (19:23 - 19:25), Ostrava hl. n. (19:31 - 19:35), Bohumín (19:42 - 19:50), Zebrzydowice (20:07 - 20:08), Pszczyna (20:35 - 20:36), Tychy (20:49 - 20:50), Katowice Ligota (20:59 -21:00), Katowice (21:07 - 21:10), Mysłowice (21:24 - 21:25), Jaworzno Szczakowa (21:37 - 21:38), Trzebinia (22:02- 22:03), Krzeszowice (22:23- 22:24). Do stacji Kraków Główny pociąg ma dojechać na 23:10.

- Chodzi o lepsza koordynację rozkładów. Teraz my będziemy przyjeżdżać do Krakowa wieczorem, a PKP Intercity rano. W drugą stronę my odjedziemy rano, a PKP IC wieczorem - podkreśla Jančovič. W przypadku braku przepustowości, Leo Express znów proponuje dwie alternatywne trasy dla odcinka z Krakowa do Katowic: przez Miechów, Tunel i Olkusz (odjazd z Krakowa o 4:35, powrót na 23:30) oraz Skawinę, Zator, Oświęcim i Mysłowice (odjazd z Krakowa o 4:31, powrót na 23:24).

Procedura od nowa

Urzędnicy poinformowali, że w związku z dokonaniem przez Leo Express zasadniczych zmian w treści powiadomienia, w tym zmiany rozkładu jazdy, czterotygodniowy termin na wniesienie wniosku o badanie równowagi ekonomicznej dla podmiotów uprawnionych biegnie od daty publikacji aktualizacji powiadomienia, tj. od 1 września 2017 r.. W przypadku poprzedniego zgłoszenia taki wniosek złożyło Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Decyzję UTK może zatem wydać najwcześniej za miesiąc, a jeśli będą potrzebne badania równowagi ekonomicznej, to potrwa to odpowiednio dłużej.

Jakub Madrjas

Rynek Kolejowy
Dowiedz się więcej na temat: koleje | transport
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »