Lidl uruchamia w Polsce nową usługę

Lidl Polska uruchamia nową usługę Lidl Podróże, w ramach której jako agent turystyczny od 12 września br. będzie oferować wycieczki krajowe i zagraniczne.

- Pokazywaliśmy ludziom, jak wyglądają kuchnie świata, dziś chcemy pokazać, jak wygląda świat od kuchni - mówi Maksymilian Braniecki, prezes Lidl Polska.

Od 12 września Lidl Polska jako agent turystyczny będzie sprzedawać wycieczki krajowe i zagraniczne. Polska jest ósmym krajem, w którym Lidl uruchamia taką usługę. Najwcześniej, bo w 2006 roku, wystartowała ona w Niemczech pod nazwą Lidl-Reisen. Obecnie funkcjonuje również w Austrii, Szwajcarii, Holandii, Francji, Rumunii oraz we Włoszech. Co skłoniło sieć handlową do wejścia w branżę turystyczną w Polsce?

Reklama

- Lidl od początku swojej działalności w Polsce wprowadzał innowacyjne formaty. Tę drogę przechodziliśmy razem z naszymi klientami badając ich potrzeby i zachowania. Zadaliśmy sobie któregoś dnia pytanie, jak doświadczenie zakupowe w naszych sklepach możemy przenieść na inne obszary działalności. Pierwszy raz zaangażowałem się w rozwijanie usługi Lidl Podróże w Rumunii, w której w latach 2011-2015 zajmowałem stanowisko prezesa firmy Lidl. W Rumunii projekt wystartował w 2016 roku, jednak nie miałem możliwości, aby go dokończyć, ponieważ w trakcie przygotowań do jego realizacji zostałem poproszony, aby rozwijać firmę Lidl w Polsce. Po powrocie do kraju zastanawiałem się nad wprowadzeniem takiego konceptu biznesowego u nas, jednak do uruchomienia marki Lidl Podróże potrzebna była osoba z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem w branży turystycznej. Taką osobą był Adam Dudziński. Prace nad projektem trwały rok. Cieszymy się, że możemy udostępnić tę usługę także w naszym kraju - tłumaczy Maksymilian Braniecki.

Telefoniczna i internetowa sprzedaż

Wycieczki sprzedawane będą za pośrednictwem infolinii oraz poprzez stronę internetową. Co dwa tygodnie sieć będzie wydawać katalog z nowymi ofertami wycieczek udostępniany w wersji papierowej we wszystkich sklepach Lidla oraz w formie elektronicznej na stronie internetowej.

Lidl nie będzie sprzedawać wycieczek w swoich sklepach, ponieważ kompetencje osoby sprzedającej wycieczki różnią się od kwalifikacji sprzedawców w sklepach spożywczych. Sklepy będą jedynie kanałem komunikacji.

Wycieczki na wyłączność

Czym Lidl Podróże chce wyróżniać się na tle innych agentów turystycznych? Sieć tłumaczy, że oprócz konkurencyjnych cen, mocną stroną jej oferty będą prezentowane w katalogach wycieczki na wyłączność przygotowane przez touroperatorów dla marki Lidl Podróże.

Wycieczki z katalogów mają być sprzedawane według modelu biznesowego "hot deal", który polega na tym, że wycieczki sprzedaje się w atrakcyjnej, najlepszej cenie dla danego terminu i miejsca. Termin ich dostępności będzie ograniczony tylko do czterech tygodni od momentu wydania katalogu. Dzięki temu możliwa jest szybka reakcja Lidla na zmieniający się rynek i oczekiwania klientów. Mniejsze staje się również ryzyko wzrostu cen ropy czy walut. Te czynniki pozwalają sieci na przygotowanie konkurencyjnych i stałych cen.

Oprócz kilkudziesięciu ofert na wyłączność, dostępnych w katalogach, Lidl Podróże będzie oferował poprzez swoją stronę internetową kilka tysięcy wycieczek touroperatorów, z którymi podpisał umowy agencyjne.

Turystyka krajowa i rozwój regionów

Drugim wyróżnikiem ma być obszerny i zróżnicowany pakiet wycieczek krajowych. Oprócz ofert wypoczynku, zwiedzania oraz "city break" sieć chce postawić na wyjazdy niestandardowe związane ze zdobywaniem nowych doświadczeń i umiejętności - eventy, warsztaty tematyczne oraz kursy gotowania.

Prezes Lidla tłumaczy, że celem sieci jest wspieranie polskiej gospodarki turystycznej - hoteli, obiektów turystycznych, ośrodków SPA oraz restauracji. Podkreśla, że w każdym z państw, które wprowadziło do oferty usługę Lidl Podróże, wzrosło znaczenie turystyki regionalnej. Sieć zamierza również rekomendować polskie produkty turystyczne innym krajom, które oferują usługę Lidl Podróże.

- Chcemy pomóc polskim przedsiębiorcom poprzez współpracę z polskimi biurami podróży i hotelami. Podczas pracy w Rumunii zaobserwowałem, że oferta wycieczek krajowych była tam strzałem w dziesiątkę. Okazało się, że na ich rynku pełno było ofert na wyjazdy zagraniczne, tymczasem Rumuni potrzebowali wczasów nad rumuńskim morzem czy w górach. Myślę, że Polacy też chcieliby więcej podróżować po swoim kraju, poznając poszczególne jego regiony. Dlatego zapraszamy do współpracy także mniejsze, lokalne biura podróży - wyjaśnia Maksymilian Braniecki.

Zagraniczna oferta sieci to kraje najbardziej popularne wśród polskich turystów - Grecja, Bułgaria, Hiszpania, Turcja, Egipt, Włochy i Chorwacja, wyjazdy narciarskie do Włoch i Austrii oraz oferty egzotyczne, m.in. podróż do Indii i Bhutanu, wyjazd sylwestrowy do Acapulco w Meksyku czy wyprawa na Kilimandżaro.

Oprócz popularnych 7-, 10- czy 14-dniowych terminów pobytów, Lidl stawia na trzy i czterodniowe wycieczki zagraniczne, które w Polsce nie są jeszcze zbyt rozpowszechnione. Wiele ofert ma zawierać dodatkowe atrakcje, takie jak zwiedzanie winnic i pracowni rękodzieła, degustacja lokalnych specjałów, wyprawa quadami po górskich szlakach, czy wyprawa szlakiem popkultury danego kraju.

W pierwszym katalogu Lidla, dostępnym w sklepach od 12 września, znajdą się oferty wycieczek do regionalnych polskich SPA, do Hotelu Belweder w Zakopanem (to najtańsza oferta z pierwszego katalogu - weekend za 309 zł), narciarskie wyjazdy we włoskie Alpy oraz propozycje wypraw w takie miejsca jak Seszele, Malediwy, Senegal i Wyspy Kanaryjskie. Najdroższą ofertą z katalogu będzie wyprawa na Kilimandżaro w cenie 10 999 zł.

Olimpia Wolf

Więcej informacji na portalspozywczy.pl

Dowiedz się więcej na temat: podróże | turystyka | Lidl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »