Lidl uruchamia w Polsce nową usługę
Lidl Polska uruchamia nową usługę Lidl Podróże, w ramach której jako agent turystyczny od 12 września br. będzie oferować wycieczki krajowe i zagraniczne.
- Pokazywaliśmy ludziom, jak wyglądają kuchnie świata, dziś chcemy pokazać, jak wygląda świat od kuchni - mówi Maksymilian Braniecki, prezes Lidl Polska.
Od 12 września Lidl Polska jako agent turystyczny będzie sprzedawać wycieczki krajowe i zagraniczne. Polska jest ósmym krajem, w którym Lidl uruchamia taką usługę. Najwcześniej, bo w 2006 roku, wystartowała ona w Niemczech pod nazwą Lidl-Reisen. Obecnie funkcjonuje również w Austrii, Szwajcarii, Holandii, Francji, Rumunii oraz we Włoszech. Co skłoniło sieć handlową do wejścia w branżę turystyczną w Polsce?
- Lidl od początku swojej działalności w Polsce wprowadzał innowacyjne formaty. Tę drogę przechodziliśmy razem z naszymi klientami badając ich potrzeby i zachowania. Zadaliśmy sobie któregoś dnia pytanie, jak doświadczenie zakupowe w naszych sklepach możemy przenieść na inne obszary działalności. Pierwszy raz zaangażowałem się w rozwijanie usługi Lidl Podróże w Rumunii, w której w latach 2011-2015 zajmowałem stanowisko prezesa firmy Lidl. W Rumunii projekt wystartował w 2016 roku, jednak nie miałem możliwości, aby go dokończyć, ponieważ w trakcie przygotowań do jego realizacji zostałem poproszony, aby rozwijać firmę Lidl w Polsce. Po powrocie do kraju zastanawiałem się nad wprowadzeniem takiego konceptu biznesowego u nas, jednak do uruchomienia marki Lidl Podróże potrzebna była osoba z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem w branży turystycznej. Taką osobą był Adam Dudziński. Prace nad projektem trwały rok. Cieszymy się, że możemy udostępnić tę usługę także w naszym kraju - tłumaczy Maksymilian Braniecki.
Wycieczki sprzedawane będą za pośrednictwem infolinii oraz poprzez stronę internetową. Co dwa tygodnie sieć będzie wydawać katalog z nowymi ofertami wycieczek udostępniany w wersji papierowej we wszystkich sklepach Lidla oraz w formie elektronicznej na stronie internetowej.
Lidl nie będzie sprzedawać wycieczek w swoich sklepach, ponieważ kompetencje osoby sprzedającej wycieczki różnią się od kwalifikacji sprzedawców w sklepach spożywczych. Sklepy będą jedynie kanałem komunikacji.
Czym Lidl Podróże chce wyróżniać się na tle innych agentów turystycznych? Sieć tłumaczy, że oprócz konkurencyjnych cen, mocną stroną jej oferty będą prezentowane w katalogach wycieczki na wyłączność przygotowane przez touroperatorów dla marki Lidl Podróże.
Wycieczki z katalogów mają być sprzedawane według modelu biznesowego "hot deal", który polega na tym, że wycieczki sprzedaje się w atrakcyjnej, najlepszej cenie dla danego terminu i miejsca. Termin ich dostępności będzie ograniczony tylko do czterech tygodni od momentu wydania katalogu. Dzięki temu możliwa jest szybka reakcja Lidla na zmieniający się rynek i oczekiwania klientów. Mniejsze staje się również ryzyko wzrostu cen ropy czy walut. Te czynniki pozwalają sieci na przygotowanie konkurencyjnych i stałych cen.
Oprócz kilkudziesięciu ofert na wyłączność, dostępnych w katalogach, Lidl Podróże będzie oferował poprzez swoją stronę internetową kilka tysięcy wycieczek touroperatorów, z którymi podpisał umowy agencyjne.
Drugim wyróżnikiem ma być obszerny i zróżnicowany pakiet wycieczek krajowych. Oprócz ofert wypoczynku, zwiedzania oraz "city break" sieć chce postawić na wyjazdy niestandardowe związane ze zdobywaniem nowych doświadczeń i umiejętności - eventy, warsztaty tematyczne oraz kursy gotowania.
Prezes Lidla tłumaczy, że celem sieci jest wspieranie polskiej gospodarki turystycznej - hoteli, obiektów turystycznych, ośrodków SPA oraz restauracji. Podkreśla, że w każdym z państw, które wprowadziło do oferty usługę Lidl Podróże, wzrosło znaczenie turystyki regionalnej. Sieć zamierza również rekomendować polskie produkty turystyczne innym krajom, które oferują usługę Lidl Podróże.
- Chcemy pomóc polskim przedsiębiorcom poprzez współpracę z polskimi biurami podróży i hotelami. Podczas pracy w Rumunii zaobserwowałem, że oferta wycieczek krajowych była tam strzałem w dziesiątkę. Okazało się, że na ich rynku pełno było ofert na wyjazdy zagraniczne, tymczasem Rumuni potrzebowali wczasów nad rumuńskim morzem czy w górach. Myślę, że Polacy też chcieliby więcej podróżować po swoim kraju, poznając poszczególne jego regiony. Dlatego zapraszamy do współpracy także mniejsze, lokalne biura podróży - wyjaśnia Maksymilian Braniecki.
Zagraniczna oferta sieci to kraje najbardziej popularne wśród polskich turystów - Grecja, Bułgaria, Hiszpania, Turcja, Egipt, Włochy i Chorwacja, wyjazdy narciarskie do Włoch i Austrii oraz oferty egzotyczne, m.in. podróż do Indii i Bhutanu, wyjazd sylwestrowy do Acapulco w Meksyku czy wyprawa na Kilimandżaro.
Oprócz popularnych 7-, 10- czy 14-dniowych terminów pobytów, Lidl stawia na trzy i czterodniowe wycieczki zagraniczne, które w Polsce nie są jeszcze zbyt rozpowszechnione. Wiele ofert ma zawierać dodatkowe atrakcje, takie jak zwiedzanie winnic i pracowni rękodzieła, degustacja lokalnych specjałów, wyprawa quadami po górskich szlakach, czy wyprawa szlakiem popkultury danego kraju.
W pierwszym katalogu Lidla, dostępnym w sklepach od 12 września, znajdą się oferty wycieczek do regionalnych polskich SPA, do Hotelu Belweder w Zakopanem (to najtańsza oferta z pierwszego katalogu - weekend za 309 zł), narciarskie wyjazdy we włoskie Alpy oraz propozycje wypraw w takie miejsca jak Seszele, Malediwy, Senegal i Wyspy Kanaryjskie. Najdroższą ofertą z katalogu będzie wyprawa na Kilimandżaro w cenie 10 999 zł.
Olimpia Wolf
Więcej informacji na portalspozywczy.pl