Wrocław wybrany najlepszym kierunkiem podróży w 2018 r.
Wrocław zdobył tytuł najlepszego europejskiego kierunku turystycznego w 2018 r. w konkursie European Best Destination. Stolica Dolnego Śląska wyprzedziła takie miasta jak Paryż, Londyn czy Barcelona.
Wrocław był w tym roku jedynym reprezentantem Polski w konkursie organizowanym corocznie przez European Best Destination, międzynarodową organizację z siedzibą w Brukseli, która zajmuje się promocją kultury i turystyki w Europie. Polskie miasto zdobyło ponad 41 tysięcy głosów internautów ze 146 krajów.
W rywalizacji wzięło udział 20 miast. Wrocław zmierzył się z tak popularnymi kierunkami turystycznymi, jak m.in. Paryż, Mediolan czy Ateny. Kapituła konkursu uznała Wrocław za miasto z dużym potencjałem, które w ciągu ostatnich lat mocno postawiło na swój rozwój.
- Jestem niezwykle dumny. Chcę serdecznie podziękować wszystkim wrocławianom oraz kochającym to miasto turystom za każdy oddany głos. Zwycięstwo w tak prestiżowym konkursie świadczy o tym, że Wrocław już jest wśród najatrakcyjniejszych kierunków turystycznych na mapie Europy - powiedział prezydent Wrocławia, Rafał Dutkiewicz.
Rocznie stolicę Dolnego Śląska odwiedza prawie pięć milionów turystów. Władze Wrocławia liczą, że ten prestiżowy tytuł wpłynie na jeszcze większe zainteresowanie Wrocławiem wśród zagranicznych turystów.
- Organizacja dużych przedsięwzięć, jak Europejska Stolica Kultury 2016 czy World Games 2017, udowodniła, że Wrocław jest gotowy na więcej - podkreśliła Wioletta Samborska, dyrektorka Biura Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia.
- Otrzymanie tytułu European Best Destination 2018 z pewnością wpłynie na jeszcze większe zainteresowanie Wrocławiem. To z kolei przełoży się na wpływy branży hotelarskiej i gastronomicznej w mieście - dodała.
Wrocław o zwycięstwo walczył do samego końca. Po dwóch tygodniach, na kilka dni przed zamknięciem internetowego głosowania, był w czołowej piątce miast, obok takich destynacji, jak: Colmar (Francja), Hvar (Chorwacja), Bilbao (Hiszpania) i Ryga (Łotwa).
W poprzednich latach konkurs wygrywały m.in. Porto, Bordeaux, Lizbona i Kopenhaga. Za każdym razem wiązało się to z większym zainteresowaniem międzynarodowych mediów, a co za tym idzie również zwiększeniem ruchu turystycznego.
amk/