Tak wygląda nowy mercedes GLK

Mercedes opublikował pierwsze zdjęcia modelu GLK, który poddany został właśnie kuracji odmładzającej. Co zmieniło się w niewielkim SUV-ie?

Samochód, który konkurować ma głównie z audi Q5 i bmw X3 otrzymał m.in. nowy pas przedni. Zmienione zostały np. reflektory, dodano też - wykonane w technologii LED - światła do jazdy dziennej umieszczone w ozdobnych, chromowanych listwach.

Zastosowano również nowy "uniwersalny" przedni zderzak - firma zrezygnowała ze stosowania różnych zderzaków w zależności od pakietu wyposażenia (np. offroad). GL otrzymał też przeprojektowaną osłonę chłodnicy z dwiema, malowanymi na srebrno (w opcji można zamówić chromowane wykończenie), szerokimi listwami i centralnie umieszczoną, pokaźnych rozmiarów, gwiazdą.

Reklama

Oprócz tego zastosowano też zmodyfikowany tylny zderzak, nowe reflektory (wykorzystują technologię LED i światłowody) a chromowane końcówki rur wydechowych osadzono w efektownie wyglądającej, lakierowanej na srebrno płycie stanowiącej integralną część zderzaka. Ponadto zastosowano również ledowe podświetlenie tablicy rejestracyjnej i nowe relingi dachowe oraz wprowadzono dwa nowe wzory aluminiowych felg w rozmiarze 17 i 19 cali.

Modyfikacje nie ominęły też wnętrza pojazdu. Przemodelowano kształty deski rozdzielczej - na całej jej długości rozciąga się teraz szeroka aluminiowa listwa (w opcji zamówić można drewniane wykończenie), a na konsoli środkowej pojawiły się dwie duże, okrągłe dysze nawiewów. Podobnie jak w topowej klasie S, dźwignia wybieraka opcjonalnej, automatycznej skrzyni biegów 7G-Tronic umieszczona została na kolumnie kierowniczej, dzięki czemu w konsoli środkowej wygospodarowano miejsce na dodatkowy, zamykany schowek.

Samochód oferowany będzie w siedmiu wersjach różniących się silnikami i układem napędowym. Zadowoleni powinni być zwłaszcza zwolennicy jednostek wysokoprężnych. Do wyboru będą dwa (2,2 CDI i 3,0 CDI) dostępne w czterech różnych wariantach mocy. Podstawowy - model 200 CDI - dysponuje mocą 143 KM i rozwija maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Zapewnia to przyspieszenie do 100 km/h w 10,8 s i prędkość maksymalną 190 km/h.

Mocniejsza wersja - 220 CDI - rozwija 170 KM i 400 Nm. GLK z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 8,7 s i rozpędza się do 205 km/h. Najmocniejsza odmiana tej czterocylindrowej jednostki - 250 CDI - dysponuje mocą 204 KM i rozwija aż 400 Nm. Tak wyposażone auto osiąga setkę w 8 sekund, prędkość maksymalna to 210 km/h.

Do wyboru jest rónież wysokoprężne V6 o pojemności trzech litrów (model 350 CDI). Moc 265 KM i moment obrotowy aż 620 Nm gwarantują przyspieszenie do 100 km/h w 6,4 s i prędkość maksymalną 232 km/h.

Znając preferencje europejskich klientów konstruktorzy Mercedesa przewidzieli tylko jeden silnik benzynowy - 3,5-litrowy V6. Jednostka rozwija moc 306 KM i dysponuje momentem obrotowym 370 Nm. Takie parametry zapewniają prędkość maksymalną 238 km/h i sprint do setki w 8,1 s.

Odświeżone GLK już wkrótce pojawią się w salonach niemieckiej marki. Podstawowy model - 200 CDI BlueEfficienty - wyceniono na 36 235 euro (niecałe 150 tys. zł). Topowe odmiany z silnikami V6 i napędem na cztery koła to wydatek ok. 50 tys. euro (ok. 205 tys. zł).

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy