LPG a remont głowicy silnika

Na czym polega remont głowicy w samochodzie zasilanym LPG?

Na czym polega remont głowicy w samochodzie zasilanym LPG?

W zasadzie polega na tym samym, co w samochodach napędzanych tylko benzyną, jednak w przypadku LPG konieczność takiej naprawy może zajść znacznie wcześniej.

W wyniku niszczącego działania gazów spalinowych oraz podwyższonych temperatur dochodzi tu do przyspieszonej erozji gniazd zaworowych oraz przylgni zaworów. Elementy te po pewnym czasie tracą szczelność i w efekcie pogarsza się tzw. kompresja silnika. Efektem jest spadek mocy, znaczne pogorszenie własności rozruchowych oraz zwiększenie zużycia paliwa.

Podstawowa regeneracja głowicy polega na przefrezowaniu gniazd zaworowych oraz szlifowaniu przylgni zaworów, aby przywrócić im pierwotna szczelność. Czasami, gdy zawory są silnie zużyte, wymienia się je na nowe. W starszych silnikach mogą też pojawić się luzy na prowadnicach zaworowych i wtedy konieczna jest wymiana prowadnic. Pozwoli to zlikwidować problem "brania" oleju.

Reklama

Koszt regeneracji głowicy to od ok. 300 zł w silnikach 8-zaworowych do 800 zł w 16-zaworowych przy jednoczesnej wymianie prowadnic.

Oceń swój samochód. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

tygodnik "Motor"
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy