Pekao powalczy o nowych klientów

Pekao, drugi co do wielkości bank na polskim rynku, chce agresywniej pozyskiwać klientów detalicznych. Zaoferował nowe konto osobiste i oszczędnościowe - liczy, że w tym roku otworzy 400 tys. nowych rachunków. W drugim kwartale udostępni też płatności telefonem BLIK.

- Chcemy udowodnić, że jesteśmy najbardziej dynamicznym bankiem na rynku - podkreśla Michał Krupiński, prezes Pekao.

Nowe konto pojawiło się w ofercie pod koniec stycznia, a wystarczą miesięczne wpływy na rachunek w wysokości min. 500 zł oraz jedna transakcja kartą lub aplikacją mobilną PeoPay, aby konto i karta były dla klienta bezpłatne. Bez spełnienia tych warunków za rachunek trzeba zapłacić 6 zł, a za kartę 3 zł (karta może być wielowalutowa).

Klientów ma przyciągnąć także wysokie oprocentowanie na rachunku oszczędnościowym w wysokości 2,7 proc., ale obowiązuje ono tylko przez 6 miesięcy i jest ograniczone do kwoty 10 tys. zł (pozostałe w wysokości 0,7 proc.).

Reklama

Pekao kusi też między innymi bezprowizyjnymi wypłatami z bankomatów za granicą oraz oferuje dodatkowe korzyści dla klientów, korzystających z usług głównego akcjonariusza Pekao (PZU). Jeśli posiadacz nowego konta kupił OC na samochód w PZU może otrzymać 100 zł zwrotu. Dodatkowo za rachunki telefoniczne opłacone za pomocą polecenia zapłaty można otrzymać przez rok zwrot w wysokości 7 proc., ale maksymalnie 100 zł.

Samo wnioskowanie o konto jest dużo łatwiejsze, wymagana jest też mniejsza ilość dokumentów.

Przedstawiciele banku deklarują, że widzą już efekty sprzedażowe zmian. - Od wprowadzenia rachunku do oferty 25. stycznia, codziennie otwieramy o 64 proc. kont więcej, a start kampanii reklamowej jest jeszcze przed nami. Dotychczas bank Pekao nie przywiązywał uwagi do pozyskiwania nowych klientów, ale to się właśnie zmienia - mówi wiceprezes Marek Tomczuk, nadzorujący bankowość detaliczną.

Pekao liczy, że w 2018 roku otworzy 400 tys. nowych kont, z czego 80-90 proc. przypadnie na nowych klientów. Bank już wcześniej zaoferował nową bankowość mobilną, a teraz wreszcie udostępnił płatności telefonem BLIK w aplikacji PeoPay.

W drugim kwartale 2018 roku pojawi się możliwość płatności w sklepach i w internecie (także płatności cykliczne) oraz wypłat z bankomatów. W drugiej fazie wdrożenia, przewidzianej na trzeci kwartał 2018 roku użytkownicy aplikacji w ramach BLIK będą mogli wykonywać przelewy na numer telefonu. Po wprowadzeniu BLIKA przez drugi co do wielkości bank na rynku dostęp do tej usługi będzie miało już 96 proc. użytkowników aplikacji mobilnych banków.

Pekao mocniej stawia też na młodych klientów, konto dla studentów nie wymaga spełniania warunku minimalnych wpływów, a jednocześnie oferuje dostęp do internetowych kursów edukacyjnych.

Prezes Krupiński zapowiedział, że Pekao prowadzi dużo projektów opartych na współpracy z PZU. To kolejny bank, który przebudowuje swoją ofertę rachunków. Na duże zmiany zdecydowały się niedawno m.in. Alior, BZ WBK i BGŻ BNP Paribas.

W ubiegłym tygodniu Bank Zachodni WBK poinformował, że otworzył już blisko 400 tys. nowych kont, które wprowadził do oferty w sierpniu ubiegłego roku, w tym 1/3 posiadaczy rachunków to nowi klienci, a pozostali to dotychczasowi, którzy zdecydowali się na zmianę rachunku.

Monika Krześniak-Sajewicz

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Bank Pekao | BLIK | bank
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »