Najnowszy Black Hawk poleci w styczniu 2017 roku

UH-60V- Victor czyli najnowszy model śmigłowca uniwersalnego Black Hawk odbędzie pierwszy lot w styczniu 2017 roku. Takie informacje przekazała US Army, w której UH-60V zastąpi wcześniejsze modele Black Hawków - poinformował portal Defense News.

Zdjęcie

Zdjęcie ilustracyjne, fot. Northrop Grumman /&nbsp
Zdjęcie ilustracyjne, fot. Northrop Grumman
/ 

Informacje o rozpoczęciu prób UH-60V przekazał mediom amerykańskim gen. bryg. Bob Marion, kierujący z ramienia US Army programem wdrożenia Black Hawka.

W 2014 roku Northrop Grumman otrzymał kontrakt na całkowitą przebudowę kokpitu i systemu sterowania Black Hawkiem. Nowy kokpit miał być całkowicie cyfrowy, wykonany w technologii open architecture. Producent wyszedł od starego modelu UH-60L z całkowicie analogowym kokpitem. Jak powiedział gen. Marion, zakres zmian był tak duży iż US Army musiała wprowadzić nowy system innowacyjnych rozwiązań, aby przebudować już nie tylko kokpit, ale i całą maszynę. Zrealizowanie programu było możliwe dzięki ścisłej współpracy producenta z działem utrzymania lotów US Army i działem sprzętu.

Reklama

Prototyp UH-60V powstał na bazie UH-60L w Prototype Integration Facility (PIF) w Redstone Arsenal w Alabamie. PIF jest jednostką rządową, której zadaniem jest szybkie wykonywanie modernizacji lub przebudowy istniejącego sprzętu wojskowego; kompleks ten wykonywał już takie programy jak zabudowa czujników i ich modernizacja oraz modernizacja kokpitu w OH-58 Kiowa. Ten program został jednak na skutek restrukturyzacji w US Army zakończony i zamknięty.

Obecnie w Corpus Christi Army Depot (CCAD) w Teksasie będzie następowała modernizacja maszyny i zabudowa nowej cyfrowej awioniki w modelu UH-60L, zaś PIF dokona jej ostatecznej integracji. Jak stwierdził gen.Marion, plan zakłada, że nowy model UH-60V będzie w rzeczywistości maksymalnie przebudowanym modelem L, który w ten sposób ma posiadać funkcjonalności najnowszego UH-60M. Założenie jest następujące iż piloci będą potrzebowali bardzo krótkiego szkolenia na UH-60V ponieważ nowy interfejs cyfrowy zamontowany w maszynie ma być jak najbardziej zbliżony do zastosowanego w UH-60M i ma działać w ten sam sposób.

MW

Artykuł pochodzi z kategorii: Innowacje - Technologie

Zobacz również

  • Latające samochody za rok zaczną wozić pasażerów

    Wiele wskazuje na to, że za rok latające samochody staną się komercyjnym faktem. Będą to jednak bardziej podniebne taksówki wymagające lotnisk, niż samochody osobowe unoszące się ponad drogami aby... więcej