ICECODE (ICG): Raport miesięczny za październik 2011 r. - raport 41

Raport miesięczny za październik 2011 r.


Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd DIGITAL AVENUE SA przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za październik 2011 roku.


I. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem


W październiku 2011 r. spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI następujące raporty:

Reklama


1. Raport bieżący numer 38 (2011) - 03.10.2011 - Zawarcie istotnej umowy.

2. Raport bieżący numer 16 ESPI (2011) - 20.10.2011 - Informacja o transakcjach osób mających dostęp do informacji poufnych wraz z informacją o zmniejszeniu udziału w ogólnej liczbie głosów poniżej 10%.



II. Wydarzenia w grupie


1. Zawarcie istotnej umowy


W dniu 3 października br. Digital Avenue poinformowało o zawarciu umowy z firmą Goal.pl Sp. z o.o., której przedmiotem jest zarządzanie powierzchnią reklamową portali wchodzących w skład Grupy Goal.pl.

Współpraca dotyczy zarządzania powierzchnią reklamową serwisu oraz wspólnych projektów rozwojowych w kontekście zbliżających się Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012.

Dzięki zawartej umowie Grupa Styl.fm zwiększy swój zasięg o ok. 450 000 unikalnych użytkowników miesięcznie, co powinno wpłynąć na odpowiedni wzrost przychodów ze sprzedaży reklamy Digital Avenue.


2. Transakcje osób mających dostęp do informacji poufnych oraz zmniejszenie udziału w ogólnej liczbie głosów poniżej 10%


W dniu 20 października br. Prezes Zarządu - Piotr Wąsowski - złożył zawiadomienie, w którym Pan Piotr Wąsowski informuje o transakcji Członka Zarządu - Prezesa Zarządu - na akcjach Emitenta w postaci dokonania, w drodze porozumienia z dnia 19 października br., przeniesienia tytułu prawnego do 106 250 akcji Emitenta.

Opisana transakcja została dokonana tytułem rozliczenia ceny zakupu udziałów Styl.Media Sp. z o.o., której udziały Pan Piotr Wąsowski zakupił w związku z przygotowaniem do transakcji (umowy inwestycyjnej) dokonanej w dniu 31 marca 2010 roku.

Zaliczenie 106 250 akcji Emitenta w poczet ceny zakupu udziałów Styl.Media Sp. z o.o. nastąpiło po wartości 0,80 zł za jedną akcję. Akcje zostały zbyte za pośrednictwem Domu Maklerskiego IDM S.A. z siedzibą w Krakowie poza rynkiem NewConnect w drodze umowy cywilno-prawnej.

Po dokonaniu transakcji tj. po dniu 19 października 2011 r. Piotr Wąsowski posiada 1 020 207 akcji Emitenta, co stanowi 9,50 % w kapitale zakładowym Spółki.


3. Rozszerzenie tematyki o zagadnienia dotyczące piłki nożnej i EURO 2012


W związku z podpisaniem umowy z Goal.pl i zbliżającymi się Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej - EURO 2012 na łamach serwisu Styl.fm pojawia się coraz więcej artykułów o tematyce piłkarskiej. Artykuły adresowane są zarówno do kobiet, jak i szukających kobiecego spojrzenia na piłkę mężczyzn. Nie zabraknie wyników najważniejszych meczy, plotek ze świata futbolu i ciekawostek piłkarskich. Niezwykle aktualna tematyka, dotycząca szeroko pojętej piłki nożnej i aktywności fizycznej przełożyć ma się na wzrost lojalności użytkowników, a także zachęcić nowe osoby do korzystania z serwisu Styl.fm oraz wpłynąć pozytywnie na jego potencjał reklamowy.


4. Zawarcie umowy Medousa - Fotkarium.pl


Z dniem 19.10.2011 r. Medousa Sp. z o.o. nawiązała współpracę z Fotkarium.pl - własnością firmy NetTel Polska - w zakresie kupna aplikacji umożliwiającej edycję zdjęć w fotosik.pl.

Jest to nowe narzędzie dla użytkowników serwisu fotosik.pl, które umożliwi dokonywanie przeróbek zdjęć. Zostanie udostępnione użytkownikom na początku listopada br.


5. Blisko 1 mln użytkowników Styl.fm


W sierpniu 2011, zarządzany przez Digital Avenue S.A., magazyn Styl.fm odwiedziło blisko 900 000 realnych użytkowników, którzy wygenerowali prawie 15 000 000 odsłon, co daje ponad 4,7 % zasięgu w polskim internecie.

Źródło: raport Megapanel PBI/Gemius za sierpień 2011, kategoria Styl Życia.


6. Ponad 1,2 mln użytkowników Fotosik.pl


W publikowanym przez Megapanel PBI/Gemius raporcie za sierpień 2011 Fotosik.pl zarządzany przez spółkę Medousa osiągnął w kategorii Kultura i Rozrywka następujące wyniki: 1,2 mln realnych użytkowników, blisko 16 000 000 milionów odsłon, co daje ok. 6,2 % zasięg w polskim internecie.


III. Otoczenie rynkowe, trendy


1. Rozwój rynku online w krajach Europy Środkowo-Wschodniej

Wszystkie badania przeprowadzane w ostatnich miesiącach pokazują jasno, że internet jest najprężniej rozwijającym się i najszybciej zwiększającym zasięg medium. Z każdym miesiącem sieć internetowa zyskuje coraz większą popularność jako interaktywny kanał komunikacji oraz miejsce do przeprowadzania skutecznych działań promocyjno-reklamowych. Bardzo wysoka mierzalność pozwala niemal natychmiast zweryfikować opłacalność i skuteczność wizerunkową kampanii online.

Według badań przeprowadzanych regularnie przez pracownię Gemius na temat rozwoju internetu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej od czerwca 2010 do czerwca 2011 przybyło w tym regionie aż 16 milionów internautów. Badania te wyraźnie pokazują, że największą procentowo liczbą osób korzystających z sieci charakteryzują się kraje najmniejsze w tym regionie, a najwięcej internautów mają, co zrozumiałe kraje największe. Pierwsze miejsce zajmuje zatem oczywiście Rosja z 50 milionami, drugie Turcja z 24 milionami, a trzecie Polska z 19 milionami internautów według danych z lipca 2011 roku. W praktyce oznacza to, że materiały zamieszczane w sieci mają szansę dotrzeć do niemal połowy populacji RP i do większości dorosłych obywateli.

Nie powinien dziwić zatem fakt, że polscy internauci coraz częściej zaglądają do ulubionych serwisów informacyjnych, słuchają radia w wersji online, czy też za pośrednictwem sieci korzystają z serwisów społecznościowych.

Wyżej wymieniony raport podaje także, że to właśnie kraje Europy Środkowo-Wschodniej są w 2011 roku najbardziej dynamicznie rosnącym rynkiem pod względem wydatków na reklamę w sieci. W krajach CEE zanotowano aż 33,8% wzrostu przychodów z reklamy internetowej w porównaniu z rokiem poprzednim.

Wszystkie prognozy wskazują, że te tendencje się utrzymają i internet w tym regionie rozwijać się będzie w co najmniej dotychczasowym tempie, co sprawi, że liczba osób zaglądających na serwisy internetowe i robiących zakupy w sieci będzie się powiększać, a tym samym reklama online będzie docierać do coraz większej liczby odbiorców. Internet jest i będzie także największym, najbardziej aktualnym źródłem wiadomości i danych wszelkiego rodzaju. Wszystko to powoduje, że inwestowanie w działania marketingowe, promocyjne i reklamowe online stają się coraz bardziej opłacalne, a działania tego typu coraz bardziej efektywne.

Przewidywania te doskonale wpisują się w plany Digital Avenue S.A. Spółka na bieżąco prowadzi rozmowy o zacieśnianiu współpracy z innymi grupami medialnymi, a także planuje nowe projekty, o których poinformuje media branżowe w najbliższych miesiącach.

*Opr. na podstawie, www.gemius.pl: "Krajobraz internetu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej".


..........................................................................................................................................

Digital Avenue S.A. to grupa kapitałowa skupiająca spółki internetowe działające w sektorach: lifestyle i rozrywka. Stawia sobie za cel rozwój i zwiększanie wartości swoich przedsięwzięć poprzez dostarczanie treści, usług, rozrywki i nowych rozwiązań na portalach tematycznie związanych z szeroko pojętym stylem życia.

Digital Avenue S.A. zarządza marką - Styl.fm. Jest to grupa portali i usług internetowych skupiająca innowacyjne projekty internetowe i mobilne, wokół których budowane są wirtualne społeczności. Swoim zasięgiem obejmuje blisko 3 miliony użytkowników miesięcznie.


Portale należące do Digital Avenue S.A. są odwiedzane przez ok. 2,5 mln użytkowników, liczba odsłon wszystkich serwisów sięga ponad 40 mln miesięcznie. Grupa zarejestrowanych użytkowników portali przekroczyła już 1,3 mln osób. Digital Avenue to spółka, która jako jedna z pierwszych zadebiutowała na rynku NewConnect warszawskiej giełdy w sierpniu 2007 roku.





Osoby reprezentujące spółkę:
Piotr Wąsowski - Prezes Zarządu

GPW
Dowiedz się więcej na temat: DIGITAL | uchwały
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »