Firma z Wadowic chce kupić rumuńską spółkę Rio Bucovina

Wadowicki Maspex nie ustaje w akwizycjach. Tym razem wziął na cel rumuńską spółkę Rio Bucovina - wiodącego producenta wody butelkowanej w tym kraju

Grupa Maspex Wadowice zawarła wstępną umowę na zakup Spółki Rio Bucovina, do której należy 10 proc. rynku wody w Rumunii, co daje jej pozycję wicelidera pod względem udziałów ilościowych. Do sfinalizowania transakcji wymagana jest zgoda Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Rumunii.

Maspex na rynku rumuńskim to znany producent produktów instant, soków, nektarów i napojów, makaronów oraz krakersów i precli. Spółka pojawiła się na rynku rumuńskim w 1996 roku i obecnie jest jednym z największych polskich inwestorów w Rumunii. Należące do firmy marki takie jak: Tedi, Tymbark, La Festa, Ekland, Coffeeta oraz Salatini to zdecydowani liderzy w swoich kategoriach. Planowane przejęcie będzie 18 przejęciem Grupy Maspex Wadowice i 3 na rynku rumuńskim.

Reklama

Grupa Maspex Wadowice zawarła wstępną umowę na zakup Spółki Rio Bucovina. Umowa dotyczy zakupu trzech zakładów produkcyjnych w miejscowościach: Vatra Dornei, Timisoara, Giurgiu oraz m.in. znanej marki Bucovina. Transakcja wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Rumunii.

Rio Bucovina to jeden z największych producentów naturalnych wód mineralnych na rynku rumuńskim. Według danych AC Nielsen, Bucovina pod kątem udziałów ilościowych, to drugi gracz na rumuńskim rynku wody, do której należy prawie 10 proc. rynku (dane za kwiecień-maj 2015). Woda Bucovina pochodzi ze złóż podziemnych znajdujących się w strefie rezerwatu przyrody, które są odizolowane od jakiejkolwiek działalności człowieka. Naturalna woda mineralna Bukowiny posiada certyfikat Instytutu Matki i Dziecka Rusescu (IMCC) do stosowania w żywności dla niemowląt i małych dzieci.

Będzie to 18 przejęcie Grupy Maspex Wadowice i 3 na rynku rumuńskim. W 2007 roku rumuńska spółka Maspeksu zakupiła markę Arnos, wiodącego producenta makaronów, a w 2013 roku marki Salatini i Capollini - najstarsze znaki towarowe w segmencie krakersów i precli i zdecydowani liderzy, do których należy 1/3 rynku krakersów i ok. 20 proc. rynku precli.

Rumunia jest dla Maspeksu drugim, po Polsce, co do wielkości rynkiem, zarówno jeżeli chodzi o obroty, poniesione inwestycje, jak i siłę nabywczą, co z punktu widzenia producentów produktów spożywczych jest bardzo ważne. Obecnie Maspex to znany w tym kraju producent produktów instant, soków, nektarów i napojów, makaronów oraz krakersów i precli. Spółka pojawiła się w Rumunii w 1996 roku i obecnie jest jednym z największych polskich inwestorów w tym kraju. Produkty takie jak: soki marchwiowe Tedi (Kubuś), soki i nektary Tymbark, czekolada na gorąco i cappuccino La Festa (La Festa jest synonimem cappuccino w Rumunii), herbatki rozpuszczalne Ekland, śmietanki do kawy Coffeeta, krakersy i precle Salatini, to zdecydowani liderzy na tych rynkach.

Krzysztof Pawiński, Prezes Zarządu Grupy Maspex Wadowice tak skomentował ostatni zakup: - W Rumunii mamy bardzo mocną pozycję w segmencie produktów instant z markami: La Festa i Ekland, na rynku soków, nektarów i napojów z brandami: Tedi (Kubuś) i Tymbark oraz w kategorii krakersów i precli z marką Salatini. W rynku wody do tej pory nas nie było, a jest to kategoria, która rośnie. Obecnie, segment wód mineralnych stanowi już 50 proc. rynku napojów bezalkoholowych w tym kraju. Marka Bucovina znacznie zwiększy naszą konkurencyjność i umocni pozycję naszej firmy na rynku rumuńskim. Konsumpcja wody w Rumunii jest jeszcze na niższym poziomie, niż w innych krajach Europejskich, co z pewnością daje perspektywy do dalszego rozwoju.

Dorel Radu, dyrektor generalny Rio Bucovina dodał: - Zakup firmy Rio Bucovina przez jedną z największych polskich firm z Europy Środkowo - Wschodniej będzie ważnym wydarzeniem dla rynku FMCG z Rumunii. Jako część Grupy Maspex Wadowice, Rio Bucovina będzie wzmacniać jeszcze bardziej swoją pozycję na rynku producentów naturalnej wody mineralnej, wody źródlanej i stołowej z Rumunii. Jestem pewny, że doświadczenie polskiej firmy, a także jej ambitne cele odnośnie oferty produktowej, będą miały istotny wpływ na dalszy rozwój marek posiadanych przez firmę Rio Bucovina.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »