PKO BP ostrzega przed fałszywymi mailami

PKO Bank Polski nie jest autorem e-maili, w których nadawca prosi o weryfikację danych dotyczących kart kredytowych PKO BP - poinformował rzecznik prasowy banku Marek Kłuciński. Maile takie pojawiły się w poniedziałek. Wynika z nich, że niepotwierdzenie danych skutkować będzie zamknięciem rachunku.

Kłuciński zapewnił, że PKO BP niezwłocznie zamieścił w swoim serwisie internetowym (www.pkobp.pl) informację, w której poproszono klientów, aby nie odpowiadali na tego typu maile, nie korzystali z podanego w nich linku i nie udostępniali danych dotyczących karty, tj. jej numeru, kodu PIN, daty ważności i kodu CVV2.

- Klienci ostrzegani są też, że fałszywe e-maile mogą mieć na celu nie tylko wyłudzenie od odbiorcy danych osobowych lub danych karty, ale także zainstalowanie na jego komputerze potencjalnie szkodliwych programów podglądających i śledzących jego działania - poinformował Kłuciński.

Reklama

Podkreślił, że PKO BP nigdy nie prosi o przekazywanie jakichkolwiek danych drogą mailową. Na stronie logowania do systemu bankowości elektronicznej iPKO umieszczone są zasady bezpiecznego korzystania z usług bankowości elektronicznej. Rzecznik wyjaśnił, że przy każdej próbie uzyskania drogą elektroniczną poufnych danych klientów, bank ściśle współpracuje z organami ścigania.

Jak ustaliła PAP, sprawą zajmuje się wydział do walki z przestępczością gospodarczą Komendy Stołecznej Policji. - W poniedziałek wpłynęło w tej sprawie zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa - powiedziała Anna Kędzierzawska z zespołu prasowego KSP.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: PKO BP SA | bank | Bank Polski | fałszerstwo | PKO Bank Polski | ostrzega | e-mail
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »