Bank zamiast listonosza

Poczta Polska coraz wyraźniej dywersyfikuje swą działalność.

Poczta Polska coraz wyraźniej dywersyfikuje swą działalność.

Poczta Polska coraz wyraźniej dywersyfikuje swą działalność. Obecnie przekraczające 5 mld zł rocznie przychody z usług tradycyjnie z nią kojarzonych, np. listów, czy listów poleconych, stanowią mniej niż 50 proc. łącznych wpływów.

UDZIAŁ POCZTY W LUKRATYWNYM RYNKU KURIERSKIM WYNOSI OK. 5 PROC.

Dziś Rada Poczty ma zarekomendować osobę, która zajmie wakujący od ubiegłego piątku fotel dyrektora generalnego Poczty Polskiej.

Trudno w tej chwili określić na ile wraz z nowym kierownictwem zmieni się strategia rozwoju przedsiębiorstwa, które zatrudniając ponad 101 tys. osób jest drugim pracodawcą w Polsce.

Reklama

Strategia opracowana przez poprzednie kierownictwo zakłada poprawę jakości oraz efeketywności świadczonych usług, informatyzację firmy oraz rozwój usług z sektora finansowego. Charakterystyczne, że już teraz w przychodach przedsiębiorstwa maleje udział usług tradycyjnie z nim kojarzonych. Z wielu urzędów pocztowych wycofuje się np. telegramy - usługę, która wprawdzie jest kojarzona z pocztą, jednak faktycznie jest produktem Telekomunikacji Polskiej. Ta zaś spółka, w ramach racjonalizacji kosztów, woli by nadawcy telegramów zamawiali je przez telefon.

Obecnie przekraczające 5 mld zł rocznie przychody Poczty Polskiej z usług, dla których rynku nie funkcjonuje bezpośrednia konkurencja, czyli np. listów, czy listów poleconych, stanowią mniej niż 50 proc. całości wpływów przedsiębiorstwa.

Poczta zaś systematycznie dywersyfikuje działalność zwiększając przychody z dodatkowych form działalności.

Np. licząc na wzrost zainteresowania reklamą pocztową, która na zachodzie stanowi 20-40 proc. budżetów reklamowych wielu firm (w Polsce ok. 4-5 proc.) zamierza także w najbliższym czasie przeprowadzić akcję promującą marketing bezpośredni oraz usługę - DM System.

Niezadowolona z obecnego udziału w rynku usług kurierskich, który oscyluje wokół 5 proc., Poczta Polska zmodyfikowała ostatnio usługę EMSPocztex. Mimo nikłego obecnie udziału w rynku, który Poczta Polska utraciła na rzecz wyspecjalizowanych firm kurierskich, z którymi związane są m.in. poczty: brytyjska, niemiecka i szwedzka, odzyskanie pozycji jest o tyle istotne, że usługi kurierskie mają znaczący udział w przychodach przedsiębiorstwa. Tym bardziej, że w obliczu nowelizacji Prawa Pocztowego i również nieodległego wejścia do Unii Europejskiej, PP będzie bezpośrednio konkurować o klientów z jej odpowiednikami z państw Europy Zachodniej.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: bank | poczta | listonosze | przedsiębiorstwa | Poczta Polska | bańki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »