Cena minimalna akcji LPP - 48 zł

Minimalna cena emisyjna akcji LPP, firmy zajmującej się projektowaniem i dystrybucją odzieży wynosi 48 zł. Zapisy na walory spółki będą przyjmowane od 31 stycznia do 6 lutego. Debiut LPP na warszawskiej giełdzie przewidywany jest w marcu.

Minimalna cena emisyjna akcji LPP, firmy zajmującej się projektowaniem i dystrybucją odzieży wynosi 48 zł. Zapisy na walory spółki będą przyjmowane od 31 stycznia do 6 lutego. Debiut LPP na warszawskiej giełdzie przewidywany jest w marcu.

LPP zaoferuje 300 tys. akcji serii G (obecnie kapitał dzieli się na ponad 1,2 mln papierów). Jeżeli w pierwszym terminie nie wszystkie walory zostaną objęte, to zapisy będzie można składać także od 14 do 16 lutego. COK Banku Handlowego w ramach subemisji inwestycyjnej zobowiązał się do złożenia zapisu na 120 tys. akcji. Za gotowość do objęcia papierów otrzyma wynagrodzenie równe 2,9% wartości nabytego pakietu (cena dla niego wyniesie więc 46,61 zł). - Biorąc pod uwagę złożone deklaracje, należy przypuszczać, że akcje LPP zostaną sprzedane w pierwszym terminie - powiedział Bogdan Małachwiej, dyrektor z COK BH.

Reklama

Analitycy COK BH, które jest oferującym, oszacowali wartość akcji LPP na 60-62 zł. Walory spółki na początku będą notowane w dwóch fixingach.

Gdańska spółka LPP projektuje odzież, którą szyją chińskie zakłady i sprzedaje ją pod własnymi markami głównie w kraju. Spółka ma m.in. zarejestrowane takie znaki towarowe, jak: Reserved, Henderson, Ross, Geffer, Runner, Le Fort, Cropp i Exquis. LPP ok. 10 proc. sprzedaży realizuje w Rosji, Ukrainie, Czechach, Słowacji, na Węgrzech, w Estonii, Łotwie i Litwie. W 2000 r. przychody firmy wyniosły 144 mln zł (były o 33% wyższe niż w 1999 r.), a zysk netto - ok. 6,5 mln zł (wzrost o 8%). - Przewidujemy, że w tym roku nasza sprzedaż wzrośnie do ok. 170 mln zł, a wynik finansowy netto wyniesie ok. 11 mln zł - powiedział na konferencji prasowej Dariusz Pachla, członek zarządu LPP.

Marek Piechocki, prezes spółki, wyjaśnił, że w 2001 r. zysk netto będzie znacznie większy, ponieważ zaczną procentować wcześniejsze inwestycje. - W ubiegłym roku ponieśliśmy nakłady na budowę własnej sieci sprzedaży, które obciążyły wynik. W naszych salonach uzyskujemy znacznie większe marże, co poprawi wynik - powiedział prezes Piechocki.

LPP ma już 16 salonów sprzedaży (ok. 4 tys. m2) w centrach handlowych największych miast. W tym roku chce zagospodarować kolejne 4 tys. m2 powierzchni. Na rozwój sieci sprzedaży spółka wyda ok. 40% wpływów z emisji. Pozostała część zwiększy środki obrotowe i zostanie przeznaczona m.in. na rozbudowę sklepu internetowego. - Sklep wirtualny uruchomiliśmy w maju 2000 r. Generuje on już pewne przychody, jednak nie są to jeszcze znaczące kwoty. Liczymy, że jego obroty będą się powiększać - powiedział prezes Piechocki, w dyskusji internetowej na stronach Parkietu.

Największymi akcjonariuszami spółki są: Jerzy Lubianiec i Marek Piechocki (mają po 23% kapitału i 37% głosów) oraz brytyjska firma Grangefont (ma 45% akcji i 21% kapitału).

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: firmy | cena minimalna
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »