Daewoo zmniejsza produkcję
Spadek produkcji spowodowany jest zmniejszeniem zainteresowania nabywców samochodami tej firmy.
W Zakłady Daewoo Motor Polska w Lublinie przewiduje
się, że sprzedanych zostanie w tym roku na rynku krajowym 7,5 tys. samochodów
dostawczych lublin, czyli o tysiąc mniej niż w 2000 roku.
[cytat:"W ubiegłym roku sprowadzono do Polski około 19 tys. pojazdów
dostawczych, czyli prawie dwukrotnie więcej niż w 1999 roku":Beata Stopyra,
rzecznik zakładów Daewoo Motor Polska w Lublinie]W ubiegłym roku, w którym
nastąpiło gwałtowne załamanie popytu, lubelskie Daewoo sprzedało w kraju
8,5 tys. lublinów. Według rzeczniczki zakładów Beaty Stopyry problem spadku
popytu dotknął wszystkie firmy produkujące samochody dostawcze średniej
ładowności. Wiąże się to, zdaniem pani rzecznik, ze słabnąca dynamiką rozwoju
gospodarczego kraju oraz ogólną sytuacją na rynku motoryzacyjnym, na który
wpływ ma rosnący import aut używanych. Lubelskie Daewoo planuje także zmniejszyć
eksport lublinów.
Spadek produkcji w lubelskim Daewoo odwrócić może jedynie uruchomienie
produkcji nowego samochodu dostawczego LD-100. Jest to możliwe w krótkim
czasie, jeśli znaleziony zostanie inwestor, który zapewni dokończenie rozpoczętej
przez Koreańczyków inwestycji. Trwają rozmowy z kilkoma inwestorami zainteresowanymi
lubelską fabryką.
Zakłady wdrażają program naprawczy, który ma przynieść spadek kosztów i
ułatwić znalezienie inwestora. W przyszłym tygodniu rozpoczną się zwolnienia
912 pracowników DMP, spośród 6200 osób zatrudnionych macierzystej firmie
i spółkach-córkach.