Dwie marki i trzy grupy w nowym holdingu

Do końca marca przyszłego roku Yawal przejmie cały majątek Pagedu w zamian za akcje. W sierpniu br. zostaną przedstawione szczegółowe warunki połączenia.

Do końca marca przyszłego roku Yawal przejmie cały majątek Pagedu w zamian za akcje. W sierpniu br. zostaną przedstawione szczegółowe warunki połączenia.

Spółka-matka holdingu otrzyma nową nazwę, a w jego strukturze będą funkcjonowały trzy podstawowe grupy - drzewna (firmowana marką Pagedu), aluminiowa (pod marką Yawal System) i medialna (zarządzana przez FON - dawny Caspol).

Obie firmy tworzą obecnie holdingi, skupiające w swoich strukturach ponad 40 podmiotów.

- Dotychczasowa organizacja nie jest przejrzysta, utrudnia efektywne zarządzanie i finansowanie poszczególnych projektów. Po fuzji uzyskamy lepsze warunki rozwoju oraz będziemy mogli zracjonalizować koszty działalności. Z czasem niektóre z podmiotów wchodzących w skład holdingu będą mogły pozyskiwać partnerów do realizacji określonych projektów, niewykluczone że również na poziomie spółki-matki holdingu w dalszej perspektywie mogłoby dojść do zaangażowania kapitałowego ze strony potencjalnego inwestora - stwierdził Robert Kozłowski, prezes zarządu Pagedu i Yawalu.

Reklama

Zadaniem nowej spółki holdingowej będzie przede wszystkim planowanie strategiczne, zarządzanie wartością, rozwój marek (Paged i Yawal System) i kontrola cash-flow wewnątrz grupy. Działalność produkcyjna i handlowa będzie natomiast skoncentrowana w trzech grupach. Pod marką Paged będą funkcjonowały Tartaki (wyselekcjonowane, najlepsze aktywa zostaną przeniesione do jednego podmiotu, reszta ma być sprzedana), Sklejka (na razie zakłady w Morągu, zapowiadany jest jednak udział w prywatyzacji innych jednostek z branży), Handel (tylko i wyłącznie poprzez Paged Materiały Drzewne), Meble (koncentracja wokół Fabryki Mebli Giętych w Jasienicy oraz rzeszowskich i włocławskich fabryk mebli, szybka sprzedaż firm bez potencjału wzrostu przychodów ze sprzedaży). W przemyśle aluminiowym holding będzie korzystał z marki Yawal System i operował poprzez dwa podmioty - Final (spółka z udziałem izraelskiego inwestora branżowego, zajmująca się produkcją profili aluminiowych) oraz Yawal System (właściciel znaku towarowego i know-how, zajmujący się wykańczaniem i sprzedażą gotowych systemów aluminiowych). Ostatnim z filarów ma być grupa medialna pod patronatem giełdowej spółki FON (dawny Caspol), która posiada udziały w Y-radio (sieć lokalnych rozgłośni radiowych) i firmie BMT (agencja reklamy sportowej). Jej rozwój będzie się opierał w dużej mierze na budowaniu powiązań kapitałowych z innymi podmiotami z branży.

- Planujemy znaczne odchudzenie struktury nowego podmiotu, środki ze sprzedaży zbędnych aktywów zostaną przeznaczone m.in. na restrukturyzację zadłużenia. Koszty finansowe stanowią bowiem znaczące pozycje w rachunkach obu grup - dodał Robert Kozłowski.

Połączenie zostanie przeprowadzone na podstawie sprawozdań finansowych na dzień nie późniejszy niż 15 lipca br. Przedstawiciele firm nie przewidują problemów z przegłosowaniem stosownych uchwał na WZA (wymagana większość 2/3). Yawal dysponuje bowiem obecnie 31,78%-proc. udziałem w głosach na WZA Pagedu, udziały w warszawskiej firmie -16,64% głosów - ma również jej spółka-córka GIP (pod kontrolą Yawalu) oraz Edmund Mzyk - 7,5% głosów (główny akcjonariusz Yawalu).

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: Marek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »