IGroup przejmie 5 spółek

Łączące się spółki CR Media Consulting i Internet Group za pieniądze pozyskane z emisji akcji serii F do końca września chcą przejąć pięć spółek. Aby zrealizować zakładane wszystkie cele emisyjne spółki wspomogą się kredytem - poinformowali przedstawiciele IGroup i CR Media Consulting.

Łączące się spółki CR Media Consulting i Internet Group za pieniądze pozyskane z emisji akcji serii F do końca września chcą przejąć pięć spółek. Aby zrealizować zakładane wszystkie cele emisyjne spółki wspomogą się kredytem - poinformowali przedstawiciele IGroup i CR Media Consulting.

"Obecnie prowadzimy zaawansowane rozmowy z pięcioma firmami i do końca września chcemy zrealizować te pięć akwizycji. Łączna EBITDA spółek, z którymi rozmawiamy, za ten rok powinna wynieść około 4-5 mln zł" - powiedział dziennikarzom prezes CR Media Consulting (CRMC) Jan Ryszard Wojciechowski.

W ofercie publicznej Internet Group zaoferował 11.424.025 akcji serii F po cenie emisyjnej 10 zł za akcję, w związku z czym spółka pozyskała z rynku 114,24 mln zł.

Internet Group informował wcześniej, że jeśli chodzi o akwizycje zainteresowany jest firmami badawczymi i monitorującymi rynek reklamowy oraz spółkami oferującymi kontent telewizyjny i działającymi w obszarze m-marketingu.

Reklama

Pozostałe cele emisyjne to rozbudowa projektu internetowego PINO.pl, budowa platformy oferującej klientom biznesowym usługi i rozwiązania komunikacyjne, uruchomienie nowych usług telekomunikacyjnych, w tym usług mobilnych głosowych i transmisji danych.

- Cały czas pracujemy nad rozbudową serwisu PINO.pl. Ofertę platformy usług telekomunikacyjnych, która będzie działała na tym serwisie planujemy zaprezentować pod koniec tego roku - powiedział Wojciechowski.

Oferta publiczna Internet Group była częścią transakcji połączenia z CR Media Consulting. Za pieniądze pozyskane z emisji 48,74 mln zł zostanie przeznaczone na zakup 124.975 CR Media Consulting od BCEF, nie wniesionych aportem w ramach oferty prywatnej.

W ofercie prywatnej Internet Group zaoferował 14.781.975 akcji aportowych dla akcjonariuszy CRMC w zamian za akcje tej spółki. Po zakupie akcji od BCEF oraz ofercie prywatnej Internet Group posiadać będzie 100 proc. akcji CRMC.

Prognoza Internet Group, sporządzoną przy założeniu, że nowa emisja akcji i w rezultacie integracja Internet Group z CR Media Consulting nastąpi w maju zakłada uzyskanie w 2007 roku 8,4 mln zł zysku netto, 9,9 mln zł zysku operacyjnego i 192,1 mln zł przychodów.

- Prognoza ta jest jak najbardziej realna, wydaje nam się ona dosyć konserwatywna - powiedział prezes Internet Group Józef Jędrzejczyk.

W prospekcie spółka szacowała, że z emisji pozyska maksymalnie 171,36 mln zł, z czego od 120 do 132 mln zł przeznaczy na cele emisyjne inne niż zakup udziałów CRMC od BCEF. Pomimo pozyskania kwoty niższej niż oczekiwano, przedstawiciele spółki zapowiedzieli realizację wszystkich celów emisyjnych.

- Nie zrezygnujemy z żadnego celu emisyjnego, najwyżej ich realizacja może nam zająć trochę więcej czasu. Ponieważ pozyskaliśmy mniej środków niż zakładaliśmy, brakującą część sfinansujemy długiem. Chcemy zaciągnąć około 20 mln zł kredytu - powiedział Jędrzejczyk.

Po połączeniu głównymi filarami działalności Internet Group będą: platforma biznesowa, platforma mediowa, e-marketing i m-marketing oraz media on-line.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: cele | internet | przejęcia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »