MCI idzie za ciosem

MCI Management chce po wprowadzeniu na parkiet Travelplanet.pl (czytaj obok) rozpocząć prace nad ofertą publiczną Bankiera.pl. Debiut planowany jest na początek 2006 r. Pół roku później na GPW może trafić kolejna spółka z portfela funduszu.

- Naszym zdaniem, wraca dobra koniunktura, jeśli chodzi o akcje spółek internetowych. Dowodem może być zainteresowanie, jakie wzbudza publiczna oferta Travelplanet.pl - powiedział Tomasz Czechowicz, prezes i główny akcjonariusz MCI Management. Fundusz kontroluje 65% kapitału Travelplanet.pl.

Notowany na giełdzie fundusz nie zaproponuje w ofercie posiadanych akcji Travelplanet.pl. Inwestorzy będą mogli kupić jedynie nowe papiery. Nie muszą obawiać się podaży ze strony głównego udziałowca. MCI Management zobowiązał się, że w ciągu roku od debiutu nie sprzeda więcej niż 25% posiadanych walorów, o ile cena będzie co najmniej o 15% wyższa od emisyjnej. - Spodziewamy się, że inwestorzy będą chcieli kupić więcej akcji niż emituje spółka. Jeśli zapisy zostaną zredukowane, zwrócą się do nas. Gdy cena okaże się atrakcyjna, pozbędziemy się części papierów Travelplanet.pl - stwierdził T. Czechowicz.

Reklama

MCI Management chce wykorzystać debiut Travelplanet.pl, który w ocenie T. Czechowicza będzie sporym sukcesem do wprowadzenia innych spółek na GPW. Jedną z nich będzie Bankier.pl, sprzedający produkty finansowe przez internet. Fundusz kontroluje 38% akcji firmy. Głównym udziałowcem jest niemiecki bmp AG, od grudnia ubiegłego roku notowany na warszawskiej giełdzie. - Oferta Bankiera.pl wymagać będzie trochę większego nakładu pracy, choćby ze względu na bardziej złożoną strukturę akcjonariatu. Są jednak spore szanse, że już pod koniec tego roku przeprowadzimy publiczną subskrypcję - oznajmił prezes MCI Management. Szczegóły oferty nie są znane. Aktualnie prezes Czechowicz wyklucza sprzedaż akcji przez fundusz.

W krótkim czasie po debiucie Bankiera.pl MCI Management zamierza wprowadzić na parkiet następną spółkę. Prezes Czechowicz nie chciał ujawnić jej nazwy. - Na pewno nie będzie to spółka informatyczna, których mamy w portfelu cztery. Dla nich lepszym rozwiązaniem będzie inwestor strategiczny - stwierdził. Prawdopodobnym kandydatem jest One-2-One, świadczący usługi marketingu mobilnego. Fundusz ma połowę akcji spółki. - Nie potwierdzam i nie zaprzeczam - podsumował T. Czechowicz.

Dariusz Wolak

Wszystko, co chcielibyście wiedzieć się o rynku pierwotnym, znajdziecie tutaj

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: "Ida" | GPW | 'Ida' | debiut
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »