ORANGEPL (OPL): Porozumienie z bankami - raport 42

Zarząd Telekomunikacji Polskiej S.A. ("TP S.A.", "Spółka") informuje, że TP S.A. osiągnęła porozumienie, zgodnie z którym TP S.A. uzyskała zgodę wymaganej większości banków na podwyższenie poziomu granicznego wskaźnika, definiowanego jako stosunek zadłużenia netto do EBITDA, zawartego w niektórych umowach kredytowych i umowach gwarancji.

Zgodnie z tym porozumieniem, wielkość graniczna tego wskaźnika nie będzie niższa niż 3.0 (wcześniej 2.5). Obliczenia tego wskaźnika będą dokonywane na podstawie danych skonsolidowanych i przekazywanych co sześć miesięcy (zgodnie z definicjami zawartymi w umowach).

Reklama

TP S.A. podjęła decyzję o renegocjacji warunków zawartych w umowach kredytowych w związku z przeprowadzaną restrukturyzacją zadłużenia Grupy TP. W ramach tej restrukturyzacji TP S.A. prowadzi działania zmierzające do zwiększenia przejrzystości finansowania Grupy TP poprzez między innymi zmniejszenie liczby kredytów oraz ujednolicenie warunków ograniczających zawartych w niektórych umowach.

Dotychczasowy poziom wskaźników został ustalony w oparciu o umowy kredytowe i umowy gwarancji, zawarte w latach 90-tych, w warunkach znacznie wyższego ryzyka kredytowego TP S.A.. W wyniku przeprowadzonej przez Spółkę restrukturyzacji zatrudnienia, stałej poprawy wyników na działalności operacyjnej, przy znaczącym wzroście przepływów finansowych, banki wyraziły zgodę na zmianę wielkości granicznej tego wskaźnika.

Zmiana dotycząca sposobu obliczania wskaźników na podstawie wyników skonsolidowanych Grupy TP wynika ze wzrastającego znaczenia wyników PTK Centertel w wynikach finansowych Grupy TP.

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: bank | porozumienia | bańki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »